Cel mai de succes automobil european împlinește 50 de ani
20.01.2024
        
Distribuie acest articol!   

Arhicunoscutul Golf, modelul bestseller de la Volkswagen, care a dat naștere segmentului hatchback compact, împlinește anul acesta o jumătate de veac. Cele opt generații lansate în cei 50 de ani de carieră s-au vândut în peste 37 de milioane de exemplare.

Actuala generație, a opta, se pregătește să primească obișnuita versiune revizuită de la mijlocul carierei. Din păcate, în prezent Golf nu mai este cel mai vândut model din Europa și nici măcar de la Volkswagen, popularitatea sa fiind erodată de apariția SUV-urilor și a modelelor electrice.

Dar istoricul său, de la debutul din martie 1974 și până în prezent, este unul impresionant, așa cum îi stă bine unui demn urmaș al legendarului Beetle.

Iată, pe scurt, o trecere în revistă a celor opt generații care au contribuit la istoria celui mai bine vândut model european din toate timpurile.

Volkswagen Golf I (1974-1983)
Produs la Wolfsburg, era un model semnificativ mai modern decât Beetle, cu tracțiune și motor față. Designul său, încredințat lui Giorgetto Giugiaro, a fost un real succes. În total, s-a produs în 6,9 milioane de exemplare. Este generația care a contribuit decisiv la cultivarea ideii de model sport de dimensiuni mici, grație versiunii GTI.

Volkswagen Golf II (1983-1991)
Aceasta este versiunea care a pus bazele a ceea ce urma să fie linia Golf. Stâlpul C lat avea să devină emblematic pentru acest model. În premieră, pe lista de dotări apar ABS și tracțiunea integrală. A convins circa 6,3 milioane de clienți.

Volkswagen Golf III (1991-1997)
Stilul a evoluat, dar rețeta a rămas aceeași. Printre noutăți, cruise control, airbag-uri și renumitele motoare diesel cu injecție directă, TDI. De asemenea, apare motorul VR6. Timp de șase ani, s-au produs 4,8 milioane de unități.

Volkswagen Golf IV (1997-2003)
Calitatea materialelor și a finisajelor a fost cu mult peste ce oferea concurența. Motoarele TDI câștigă putere (până la 150 CP), injecția directă ajunge și la cele pe benzină (FSI), iar propulsorul R32 ridică viteza maximă la 250 km/h. Au fost produse aproape cinci milioane de exemplare.

Volkswagen Golf V (2003-2008)
Din cauza designului și a calității percepute, această generație a dezamăgit. Totuși, dotările au fost de top: opt airbag-uri, punte spate multi-link, transmisie DSG cu șapte trepte, faruri bi-xenon. Versiunea GTi combina pentru prima dată un turbocompresor cu injecția directă. Au fost asamblate ”doar” 3,4 milioane de exemplare.

Volkswagen Golf VI (2008-2012)
Nu a fost 100% o nouă generație, dar evoluțiile au fost notabile, mai ales în privința calității. Abundă în noile sisteme de asistență – la pornirea în pantă, la parcare, faza lungă automată samd. A câștigat titlul Mașina Anului 2009.

Volkswagen Golf VII (2012-2019)
Primește echipamente noi, în principal pentru siguranță, ca de pildă controlul adaptiv al vitezei de croazieră sau frânarea automată de urgență în oraș. Aflat în producție la momentul declanșării scandalului Dieselgate, a fost primul Golf cu propulsie electrică.

Volkswagen Golf VIII (din 2019)
După ce motoarele TDI au căzut în disgrație, această generație mizează în principal pe benzină și hibrid. Stilul său a evoluat discret, versiunea facelift fiind așteptată la acest început de an.


Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!

Distribuie acest articol!