Desoeri am întâlnit, în ultima perioadă, dileme referitoare la cea mai bună soluție în materie de motorizare, pe viitor. Ca la orice întrebare dificilă, credem că cel mai bun răspuns ar trebui să vină din partea specialiștilor.
Omul numărul unu de la Audi, Markus Duesmann, de pildă, este sceptic în privința propulsiei hibrid plug-in sau pe hidrogen. El pariază pe automobilele 100% electrice. Iată de ce…
În ultimii ani, industria auto a cunoscut una dintre cele mai mari transformări din istoria sa, odată cu declanșarea tranziției către electromobilitate. Electrificarea totală sau parțială a vehiculelor este cea mai comună soluție adoptată de producătorii de automobile, pentru reducerea emisiilor de CO2.
Câțiva constructori dezvoltă, de asemenea, vehicule cu hidrogen. Duesmann preferă însă doar una dintre aceste soluții, cea pur electrică.
„Dacă folosim hidrogen verde ca purtător de energie pentru vehiculele noastre, această cantitate nu va fi disponibilă pentru decarbonizare în alte domenii, cum ar fi industria siderurgică. Hidrogenul este încă subiect de dezbatere dar, în ceea ce privește transportul, din ce în ce mai mulți experți îl țintesc mai mult pentru camioane sau ambarcațiuni, decât pentru automobile”.
Markus Duesmann, președintele Cosiliului de Administrație Audi
Pentru Markus Duesmann nici veiculele cu propulsie hibrid plug-in nu sunt un panaceu. El chiar s-a arătat în favoarea renunțării treptate, începând de la sfârșitul acestui an, la stimulentele pentru cumpărarea vehicule hibride plug-in. Duesmann susține astfel o decizie a ministrului german al economiei.
Președintele Audi merge chiar mai departe, solicitând oprirea reducerilor la prețurile carburanților prin măsuri politice. Motivul este logic: acestea nu susțin obiectivul de reducere a consumului de combustibili fosili.
La fel ca predecesorul său, Herbert Diess, actualul CEO Audi susține așadar ideea vehiculelor 100% electrice pentru viitor. „Industria auto germană trebuie să își concentreze toate eforturile pe automobilele electrice cu baterie, pentru mobilitatea individuală. În acest sens sunt necesare investiții la un nivel ridicat, pentru a construi o infrastructură de încărcare adecvată. Sunt ferm angajat să fac din această tehnologie alegerea evidentă”, declară Markus Duesmann.