Cinci ani nu este nici pe departe o vârstă a maturității pentru un brand auto. Chiar și așa, rezultatele înregistrate până acum de Cupra sunt excepționale, cu atât mai mult cu cât crizele s-au ținut lanț: pademia, apoi seminconductorii, iar acum penuria de materii prime.
Anul trecut, Cupra a livrat 200.000 de unități, realizând o cifră de afaceri de 2,2 miliarde de euro. O evoluție pe un trend ascendent, care trebuie neapărat perpetuat.
Planurile de viitor sunt ambițioase: până în anul 2025, tânărul brand crescut la umbra lui Seat va lansa trei noi modele SUV. De dimensiuni diferite, toate vor fi electrificate.
Pe lângă Urban Rebel, un SUV subcompact electric de 4,04 metri lungime, dezvoltat pe platforma MEB, vor mai fi alte două modele, care vor fi lansate în 2025: Terramar va fi un SUV hibrid plug-in, iar Tavascan, un SUV-coupe electric.
Înrudit cu viitoarea generație Q3, alături de care urmează să fie produs, la uzina Audi de la Gyor (Ungaria), Terramar va fi ultimul model Cupra cu motor termic. Construit pe o evoluție a platformei MQB, va avea 4,50 metri lungime și alura unui crossover familial. Va fi oferit cu diferite motorizări – termică, hibridă sau hibridă plug-in.
O altă noutate Cupra programată pentru 2025 este Tavascan, un SUV coupe inspirat de codurile de design Seat. Deși nu se cunosc deocamdată prea multe detalii tehnice, se pare că va fi foarte apropiat de un alt model Audi, Q4 e-tron. Așadar, în acest caz este vorba de un model 100% electric.
În fine, Cupra Urban Rebel va avea tracțiunea pe puntea față și va fi animat de un motor electric de 166 kW (266 CP). Autonomia anunțată va fi de până la 440 km.
Cupra reușește o profitabilitate remarcabilă și promite un viitor spectaculos, în ciuda vârstei fragede și într-un oarecare contrast cu cei 70 de ani și deficitul financiar cu care se confruntă în continuare Seat, firma din care s-a desprins…