Cu profilul unui SUV coupé, la care se adaugă spațiul generos pentru bagaje, noul C4 X și versiunea sa electrică, ë-C4 X, se poziționează în gama Citroën între C4 și C5 X. Sau ca să cităm din prezentarea oficială, „asociază eleganța unei siluete fastback, atitudinea modernă a unui SUV și finețea atemporală a unui sedan”.
Citroën C4 este deja un model compact ușor supradimensionat, în comparație cu concurența. Un sedan înălțat, cu profil de SUV coupé, un adevărat crossover sau, dacă vreți, „cross-sedan”. Pe baza lui, Citroën a dezvoltat o nouă versiune, care are ca atuuri volumul crescut al portbagajului și stilul mai dinamic. Acesta este Citroën C4 X.
Principalele diferențe față de clasicul C4 sunt, așadar, la portbagaj și linia pavilionului. În total, Citroën C4 X câștigă 24 cm în lungime față de hatchback, dar rămâne cu 10 cm mai scurt decât fratele mai mare C5 X, căruia îi datorează apendicele de la nume.
Raportat la concurența directă, C4 X adoptă dimensiuni similare cu cele ale lui Renault Arkana, cu 4,60 m lungime. Este, în multe privințe, varianta de la Citroën a nou-lansatului Peugeot 408, despre care a scris zilele trecute, pe larg.
Totuși, arhitectura este clasică, mai apropiată de un sedan cu 4 uși, decât de uu hatchback. Și asta pentru că accesul la portbagaj nu este dintre cele mai practice – ne așteptam la un hayon cu balamale la acoperiș, nicidecum la un capac clasic, de sedan!
La fel ca la toate SUV coupé-urile, luneta este foarte înclinată și are un mic spoiler. Grupurile optice de mari dimensiuni amintesc de C5 X.
Interiorul este la fel ca la C4, cu finisaje de calitate, instrumentar digital, ecran central de 10 inchi, head-up display și scaune Advanced Comfort. Diferențele apar la scaunele din spate, care sunt puțin mai înclinate decât la clasicul Citroën C4, iar acoperișul, evident, este mai plonjat. Însă schimbarea nu este dramatică din perspectiva confortului oferit, iar spațiul pentru genunchi nu s-a modificat.
Citroën C4 X în 10 detalii esențiale
● Motoarele termice sunt de 1,2 litri benzină PureTech în trei cilindri (100 CP și 130 CP), cu transmisie manuală, respectiv automată EAT8 sau 1,5 litri diesel BlueHDi (130 CP) cu cutie EAT8.
● Versiunea 100% electrică dispune de 136 CP și o autonomie maximă de 360 km, cu încărcare rapidă la curent continuu (100 kW), 100 km/10 min și garanție a acumulatorului de 8 ani sau 160.000 km pentru 70% din capacitatea de încărcare.
● Portbagajul are un volum de 510 litri.
● Sunt disponibile 20 de sisteme de asistență la condus și tehnologii de siguranță.
● Citroën oferă și pe acest model „specialitatea casei”, suspensiile cu amortizare hidraulică progresivă (Progressive Hydraulic Cushions).
● Lungime 4,6 metri (construit pe platforma CMP), coeficient de rezistență la înaintare de (Cd) 0,29.
● Dispune de noua interfață de infotainment MyCitroën Drive Plus, cu servicii conectate.
● Noile ë-C4 X și C4 X vor fi produse exclusiv în Europa pentru toate piețele, la uzina grupului Stellantis din Villaverde (în apropiere de Madrid, Spania).
● Vânzările în România vor debuta în prima parte a anului 2023.
● Prețurile nu au fost anunțate încă, dar în Franța startul este așteptat în jurul valorii de 25.000 de euro, respectiv 37.000 de euro pentru ë-C4 X (fără bonusul ecologic).