Cele două concepte N dezvăluite zilele trecute de Hyundai întruchipează două viziuni și o singură filozofie, în ceea ce privește viitorul modelelor sportive electrice.
Sunt două interpretări a ceea ce ar trebui să fie viitorul modelelor sport ale mărcii, reunite sub semnul inițialei „N”, de la Namyang, centrul global de cercetare și dezvoltare Hyundai din Coreea, dar și de lai Nürburgring, centrul european de testare al mărcii sud-coreene.
N Vision 74 este o reinterpretare modernă, pe hidrogen, a istoricului Pony Coupé din 1974, în timp ce RN22e este o interpretare sportivă a sedanului Ioniq 6.
N Vision 74
Înapoi în viitor pentru N Vision 74, care are un aspect neo-retro inspirat de Pony Coupé din 1974, proiectat de Giorgetto Giugiaro (Italdesign). Ca un detaliu de coloratură, trebuie spus că Pony Coupe nu a ajuns în producție, iar Giugiaro a vândut proiectul de design celor de la DeLorean, rezultatul fiind celebrul DMC-12.
Conceptul actual are un aspect mai robust și are dimensiuni mai mari (4,95 metri lungime, față de 4,09 metri). Dincolo de aspectul nostalgic, N Vision 74 vine cu o abordare complet nouă, din punct de vedere tehnic: o unitate mecanică hibridă formată dintr-un acumulator și o pilă de combustie, pentru a alimenta cele două motoare electrice amplasate pe puntea spate.
Așadar, N Vision 74 poate fi încărcat la fel de bine ca orice automobil electric, la o stație de încărcare, însă poate fi și alimentat cu hidrogen, caz în care energia electrică necesară este furnizată prin intermediul pilelor de hidrogen.
Conceptul este echipat cu o baterie de 62,4 kWh, la care se adaugă o pilă de combustie de 85 kW, care poate atinge vârful la 95 kW cu un rezervor de hidrogen de 4,2 kg. Puterea anunțată depășește 500 kW (680 CP), iar cuplul maxim este de 900 Nm. Suficient pentru a atinge o viteză maximă de 250 km/h, cu o autonomie de 600 km.
RN22e
Celălalt concept sportiv este derivat din sedanul electric Ioniq 6, recent dezvăluit oficial, spre deosebire de care are un look mai agresiv și o aerodinamică mai elaborată.
Bazat pe platforma tehnică dedicată electrică E-GMP (Electric-Global Modular Platform), prototipul RN22e dezvoltă 430 kW (585 CP) datorită celor două motoare electrice. Cuplul maxim este de 740 Nm, iar viteză maximă, peste 250 km/h.
La fel ca Ioniq 6, RN22e are un acumulator de 77,4 kWh care permite încărcare rapidă (de la 10% la 80% în 18 minute) la 800 V. Lista dotărilor de top cuprinde tracțiune integrală cu distribuție a cuplului pe fiecare axă, etriere de frână cu patru pistoane de 400 mm și sistem de frânare regenerativă.
Cât despre viitorul acestor două concepte, ele par să împărtășească același destin. N Vision 74 a fost creat doar ca un „laborator de cercetare”, pentru a explora posibile soluții de viitor pentru divizia N a mărcii. În schimb, RN22e ar putea prefigura viitorul Ioniq 6 N. Până atunci însă, în 2023 este așteptat Ioniq 5 N, primul model sport electric al mărcii.