După o bună bucată de așteptare, hypercar-ul Mercedes-AMG One intră, în sfârșit, în faza de producție. Primul One va ieși, așadar, de pe porțile atelierele de la Coventry, din Marea Britanie, la aproape cinci ani de la prezentarea conceptului Project One.
Vor fi doar 275 de exemplare și toate sunt deja vândute. Prețul unui exemplar al acestui exclusivist hypercar este de 2,7 milioane de euro.
Producția în serie mică va fi realizată în Marea Britanie și nu în Germania, pentru simplul și întemeiatul motiv că aici își are sediul și își desfășoară activitatea echipa de Formula 1 Mercedes-AMG.
Motorul, de exemplu, va veni de la Brixworth, în Northamptonshire, chiar locul în care sunt produse blocurile Mercedes-AMG Petronas F1. Iar montajul final va fi realizat chiar în atelierele partenerului AMG Multimatic din Coventry, care a înființat o unitate de producție dedicată acestui hypercar.
One este inspirat și folosește componente și tehnologie din Formula 1. Unitatea hibridă de putere, formată dintr-un motorul V6 de 1,6 litri și 4 motoare electrice, dezvoltă în total 1.063 CP.
Mașina fi asamblată integral manual, în 16 etape de producție și tot atâtea „stații de asamblare și testare”. Unele componente sunt asamblate de la zero, demontate și apoi reasamblate definitiv pe mașină. Acest procedeu se aplică, de exemplu, structurii monococă din fibră de carbon și tuturor elementelor atașate pe caroserie. Totul este reglat manual, dacă este necesar, iar unele elemente sunt realizate manual, în regim artizanal.
Iată o prezentare succintă a celor 16 etape de producție:
Stațiile 1-4: asamblarea pieselor mecanice și a tuturor componentelor de joasă tensiune, instalarea componentelor esențiale ale sistemului de propulsie, inclusiv a componentelor electrice ale vehiculelor.
Stațiile 5-6: montarea bateriei de înaltă tensiune și a conexiunilor de înaltă tensiune, încercări de funcționare a motorului termic și electric.
Stația 7: montarea interiorului.
Stația 8: începerea instalării panourilor exterioare ale caroseriei și ușilor. În timpul acestui proces, panourile de caroserie pre-asamblate (capota față, capota spate, panourile și ușile) se alătură pe linia principală de asamblare. Aici, provocarea specială constă în satisfacerea dorințelor, uneori foarte diferite, ale clienților.
Stația 9: continuarea instalării capotei față și spate.
Stația 10: montaj final al caroseriei exterior.
Stația 11: montaj roți și panouri de podea.
Stația 12: reglarea roților și farurilor.
Stația 13: banc de testare cu role.
Stația 14: teste multiple (zgomot, vibrații, șoc) și eventuale reglaje fine.
Stația 15: test de etanșeitate la ploaie musonică.
Stația 16: inspecție vizuală a tuturor suprafețelor și teste tehnice de funcționare pentru toate componentele.
În total, aproape 50 de oameni vor lucra la asamblarea unui One, într-un regim aproape manufacturier. Stilul de lucru este comparabil cu cel utilizat de Bugatti, la producția modelelor Chiron sau Veyron.
Ultima etapă a producției constă într-o sesiune de test dinamic, pentru validarea finală. Apoi, fiecare exemplar este transportat într-un camion închis, în Germania, la Affalterbach, sediul AMG, unde va fi livrat clientului, după un briefing tehnic.