Mercedes-AMG One. De pe circuitele de Formula 1, direct pe drumurile publice
06.06.2022
        
Distribuie acest articol!   

Nu a trecut prea mult timp de când vorbeam aici despre spectaculosul hypercar Mercedes-AMG One, care se lăsa așteptat, și iată-l, în sfărșit, prezentat oficial. Reamintim, conceptul Project One a fost dezvăluit în premieră în toamna lui 2017, la Salonul Auto de la Frankfurt.

După cinci ani de așteptare, versiunea finală este gata de producție. Mercedes celebrează astfel împlinirea a 55 de ani de la înființarea companiei AMG, care este, de fapt, divizia sa responsabilă cu modelele sportive și de performanță. Premiera publică a noului hypercar va avea loc la finele acestei luni, la Goodwood Festival of Speed.

Mercedes-AMG One este un hibrid cu două locuri, animat de un propulsor termic și nu mai puțin de patru motoare electrice. Puterea maximă însumată este de 1.063 CP.

Mercedes și-a propus să transfere, prin acest hypercar, tehnologia utilizată în Formula 1, pe drumurile publice. Prin urmare, motorul termic își are originile în Marele Circ: este un V6, de 1,6 litri și 574 CP, cu ”linia roșie” la 11.000 rot/min.

Tehnologia preluată din F1 se regăsește și la șasiu, care este de tip monococă din fibră de carbon. Caroseria dispune de aerodinamică activă, iar cel de la volan are de ales între șase moduri presetate: Highway, Race Safe, EV, Individual, Track și, bineînțeles, Race DRS. În funcție de modul ales, configurația mașinii se modifică, începând cu propulsia 100% electrică și încheind cu șasiul coborât cu 37 mm, deschiderea DRS-ului și livrarea instantanee a puterii maxime disponibile, la fel ca în calificările din F1.

Mercedes-AMG One este un sistem hibrid plug-in foarte complex, cu două motoare cuplate la puntea față, care asigură 326 CP pentru propulsia în modul strict electric. Spre deosebire de un monopost de Formula 1, Mercedes-AMG One poate dispune de tracțiune integrală.

Al treilea motor electric este cuplat cu cel termic, iar al patrulea, cu turbocompresorul. Acesta din urmă, la fel ca binecunoscutul MGU-H din Formula 1, este responsabil pentru accelerarea turbo până la 100.000 rot/min și produce 121 CP!

În faza de decelerare, același motor recuperează energia cinetică, transformată în electricitate și transmisă la MGU-K, un motor electric de 161 CP, cuplat direct la arborele de transmisie.

Acumulatorul de 8,4 kWh, asigură o autonomie pur electrică de până la 18 km (WLTP).

O astfel de ”rețetă tehnică” generează, printre altele, și unele cifre hilare la prima vedere. De pildă consumul mediu anunțat de constructor este de 8,7 litri/100 km. Poate părea destul de mult pentru un motor de 1,6 litri, cum la fel de bine pare fi considerat incredibil de puțin pentru un monstru de 1.063 CP!

În ciuda tehnologiei aflate la bord, mașina cântărește doar 1.695 kg. Performanțele sunt la cel mai înalt nivel: accelerație 0-100 km/h în 2,9 secunde, 0-200 km/h în 7 secunde și 0-300 km/h în 15,6 secunde, iar viteza maximă este de 352 km/h.

Printre dotările special create pentru acest model se regăsesc jantele din magneziu, anvelopele Michelin Pilot Sport Cup 2R M01 și frânele carbon-ceramice.

Atmosfera de la bord este tipică de curse, cu cele două scaune fixate și integrate în caroseria din fibră de carbon. Spătarul poate fi reglat în două poziții, iar volanul și pedalele sunt ajustabile, pentru o poziție optimă. Bordul are două display-uri de 10 inchi, iar oglinda retrovizoare centrală a fost înlocuită cu o cameră video. Așadar, condiții mai degrabă spartane, departe de confortul cu care ne-a obișnuit Mercedes!

Prețul unui Mercedes-AMG One trece de 2,5 milioane de euro. Vor fi produse doar 275 exemplare, care bineînțeles că au fost rezervate în totalitate. Livrările vor începe în lunile următoare.

Distribuie acest articol!