McLaren, unul dintre ultimii producători de supercar-uri care a rezistat până acum tentației de a produce SUV-uri, cochetează tot mai mult cu această idee. Primul SUV din istoria producătorului britanic ar trebui să aibă un look complet nou și propulsie 100% electrică.
Până mai ieri, cei de la McLaren explicau că nu intenționează să atace acest segment. Zvonurile vehiculate în ultima perioadă par să îi contrazică și nici măcar nu mai sunt negate oficial! Proaspăt instalat la cârma McLaren, Michael Leiter a discutat deschis pe acest subiect, în cadrul unui interviu acordat publicației Autocar.
Cu siguranță, succesul concurenței i-au pus pe gânduri pe cei care răspund de destinele McLaren. Succesul celor de la Lamborghini, care datorită lui Uurus au înregistrat o creștere fenomenală a vânzărilor, este probabil cel mai elocvent exemplu.
Schimbarea de poziție se explică probabil prin dificultățile de ordin financiar întâmpinate în ultima vreme de compania cu sediul la Woking. McLaren speră să profite de succesul SUV-urilor pentru a procura cât mai mulți bani, o strategie adoptată și de Aston Martin, cu DBX.
„Am dezvoltat un SUV la Ferrari, un alt SUV la Porsche, așa că îmi plac SUV-urile. Dar nu o fac pentru mine. Cred că este o piață foarte importantă, un segment de piață foarte atractiv”.
Michael Leiters, CEO McLaren
Într-adevăr, Leiters se numără printre cei care se află la originea programului Purosangue, primul SUV de la Ferrari, care ar trebui să apară până în 2023. La McLaren provocarea este cel puțin la fel de mare, deoarece noul model trebuie să se potrivească cu ADN-ul mărcii.
Pentru Michael Leiters este clar că SUV-ul nu trebuie lansat cu orice preț. În primul rând, el trebuie să corespundă imaginii mărcii, ceea ce înseamnă că nu va fi un SUV clasic!
Dar poate că designul noului model deja a fost văzut. Pentru că în 2021, în cadrul competiției Extreme E, McLaren a prezentat deja un model offroad cu propulsie electrică.
Chiar dacă între un model de curse și unul de serie diferențele sunt enorme, viitorul SUV al marcii ar trebui sa recupereze cateva elemente vizuale etalate de vehiculul aruncat în lupta din Extreme E.
Cât despre preț, un SUV la acest nivel poate atinge lejer 400.000 de euro!