De-abia lansat, Ferarri Purosangue a devenit deja victima propriului succes! Vânzările primului SUV din istoria căluțului cabrat ar putea fi suspendate din cauza… cererii prea mari.
În urmă cu câteva zile, Ferrari ridica vălul de pe primul său SUV, un model cu totul unic în gamă, așteptat de fanii mărcii cu un amestec de temeri și nerăbdare. Și asta pentru că un model cu garda la sol înălțată și profil de SUV este considerat o adevărată erezie de către adepții companiei din Maranello.
Însă Ferrari a urmat tendința de pe piață și a procedat la fel ca și alți producători de top, precum Lamborghini, Aston Martin, Bentley și Rolls-Royce. Așa a apărut Purosangue, dotat cu un V12 atmosferic de 725 CP, care îi permite să accelereze 0-100 km/h în doar 3,3 secunde.
Un adevărat succes! În ciuda prețului care pleacă de la 390.000 de euro, Purosangue s-a vândut din prima clipă ca pâinea caldă. Deși nu au precizat câte exemplare au fost deja comandate, problema celor de la Ferrari este că acest model nu trebuie să depășească 20% din producția totală, adică 3.000 de unități pe an!
O cifră care trebuie că a fost atinsă rapid, din moment ce acum se vorbește deja despre o posibilă suspendare a comenzilor pentru Purosangue. Într-un interviu acordat publicației Automotive News, directorul de vânzări și marketing al mărcii, Enrico Galliera, declara zilele trecure: „S-ar putea să nu putem face față cererii, așa că foarte curând va trebui să închidem comenzile”.
„În ciuda cererii, vom menține controlul asupra volumului, în conformitate cu ADN-ul Ferrari, un brand care trebuie să rămână extrem de exclusivist. Iar singura modalitate de a rămâne exclusivist este controlul cererii și ofertei“, explică un purtător de cuvânt.
Așadar, succesul SUV-ului Purosangue pune o mare problemă pentru diriguitorii Ferrari. Deocamdată soluția este de prioritizarea comenzilor venite de la clienții existenți deja.
Succesul noului Purosangue este impresionant, având în vedere că vorbim despre cel mai scump SUV de pe piață, cu câteva elemente insolite, precum ușile cu deschidere în sens opus, designul foarte exclusivist și giganticul V12 atmosferic. Da poate că tocmai aceste detalii nemaiîntâlnite la modelele concurenței stau la baza succesului primului SUV Ferrari! Spusele lui Galliera par să confirme: „Când am anunțat că Purosangue va avea un V12, în mai anul trecut, comenzile au explodat”.
Zvonurile actuale vorbesc despre comenzi care acoperă deja producția Purosangue pentru următorii patru ani! Și astfel, în timp ce unii rivali precum Aston Martin sau McLaren, nici nu îndrăznesc să viseze la astfel de probleme, șefii de la Maranello se întreabă tot mai des dacă nu cumva ar trebui să își revizuiască abordarea referitoare la exclusivitatea mărcii…