Gigantul chinez Geely s-ar putea implica în viitoarea divizie termică de la Renault
05.09.2022
        
Distribuie acest articol!   

După ce a anunțat oficial separarea activității în funcție de motorizare, în două entități, electrică și termică, decizie despre care am relatat pe larg la momentul respectiv, se pare că Renault ia în calcul demararea unui parteneriat pentru partea de producție a modelelor cu propulsie termică.

Numele vehiculat în acest sens este cel al concernului chinez Geely. Implicarea gigantului asiatic în producția de la Renault vine după investițiile masive realizate în ultimii ani la Volvo și în grupul Mercedes-Benz.

Reamintim, în urmă cu câteva săptămâni, Renault și-a anunțat intenția de a-și împărți activitatea în două divizii. Cea dedicată dezvoltării de modele și tehnologii electrice va deveni cea mai mare din cadrul grupului.

Cea de-a doua entitate va fi dedicată motoarelor termice și hibride. Va include cu precădere fabricile „Powertrain” deținute de Renault în întreaga lume, inclusiv cea de la Pitești, precum și centrele de cercetare și dezvoltare din Spania, România, Turcia și Brazilia.

Într-un context internațional de migrare către tehnologia 100% electrică, în mod logic acest al doilea pol și-ar pierde din amploare în anii următori și ar viza vehicule comercializate în principal în afara Europei, pe termen mediu.

Scindarea ar plasa circa 10.000 de angajați în fiecare dintre cele două divizii.

Potrivit Reuters, care citează surse interne de la Renault, constructorul francez pregăteşte în prezent organizarea viitorului centru rezervat dezvoltării vehiculelor termice şi hibride. Scopul ar fi de a stabili parteneriate strategice cu alți jucători din industrie.

Potențialii parteneri în acest sens ar fi producătorul chinez Geely, precum și un grup petrolier al cărui nume nu a fost încă dezvăluit. Renault ar urma să dețină doar 40% din pachetul de acțiuni în acest viitor pol dedicat modelelor propulsate prin utilizarea de combustibili fosili. Aceleași procente ar urma să le dețină și Geely, iar restul de 20%, ar reveni grupului petrolier.

Marca Nissan nu ar fi afectată de această restructurare, niponii preferând să-și decidă singur viitorul în ceea ce privește motoarele termice. O decizie logică, având în vedere că au în continuare vânzări foarte bune în această categorie, la nivel mondial.

Reuters precizează că acest plan nu este definitiv și ar putea suferi în continuare schimbări, o serie de alte scenarii fiind posibile în acest sens.

Cât despre Geely, reamintim că acesta deține producătorul Volvo și recent înființata filială electrică Polestar. De asemenea, deține o participație de 10% la Grupul Mercedes-Benz și 50% din brandul Smart. La acestea se mai adaugă marca Link & Co, aflată în curs de expaniune pe piața europeană. Acesta este tabloul complet al unui gigant auto chinez cu ramificații tot mai importante acum pe Bătrânul Continent.

Investind în divizia termică de la Renault, Geely urmărește, fără îndoială, să își consolideze oferta de propulsie termică pentru piețele strategice la nivel global.

Distribuie acest articol!