De ceva vreme se tot discută despre revenirea în actualitate a legendarelor modele Renault 4 și Renault 5, într-o reinterpretare modernă, electrică. Constructorul francez confirmă aceest comeback, inclusiv prin prezentarea unor concepte, dezvăluite oficial cu diferite prilejuri.
Un gest pe care l-a repetat în această perioadă, cu ocazia Salonului Auto de la Paris. Conceptul Renault 4Ever Trophy ne oferă primele indicii cu trimitere la viitorul R4 de serie.
Renault 4 reinterpretat în cheie modernă, în ton cu vremurile actuale, va fi un SUV electric, pe care francezii îl vor încadra în segmentul B. Versiunea de serie vine de-abia în 2025 și va fi construită pe platforma CMF-BEV, dezvoltată pentru viitorul Renault 5. Fișa tehnică a conceptului este destul de aproape de ceea ce se așteaptă de la un model de serie: baterie de 42 kWh și motor de 140 CP.
Ca dimensiuni, 4Ever Trophy este comparabil cu Renault Captur și măsoară 4,16 metri lungime, 1,95 metri lățime, 1,90 metri înălțime și are ampatamentul de 2,57 metri. De fapt, în viitoarea gamă electrică neo-retro de la Renault, născută din strategia Renaulution, lansată de Luca de Meo, Renault 4 va fi versiunea SUV a viitorului Renault 5.
În timp ce R5 va fi electrica de oraș compactă și relativ accesibilă, „4Ever” va fi versiunea ei înălțată, dar apropiată din punct de vedere tehnic. O poziționare paralelă similară cu cea dintre Clio și Captur. Renault 4Ever va avea inclusiv versiuni utilitare, la fel ca 4L original, însă toate 100% electrice.
”4L este un mit. Și miturile nu mor niciodată! Astăzi, este această dimensiune universală a lui 4L, o mașină pe care toată lumea o poate iubi, pe care dorim să o redescoperim printr-o reinterpretare modernă și electrică a lui Renault 4.”
Luca de Meo, Director General Renault S.A.
Noul Renault 4 va avea de dus mai departe o moștenire imensă: modelul clasic este unul emblematic, vândut în peste 8 milioane de exemplare, în peste 100 de țări, în toate categoriile sociale, fiind îndrăgit și acum, la 60 de ani de la apariție.
Renault îl descrie, în comunicatul de presă, drept un model ”umil și la modă, șic și popular, care a cucerit atât bărbații, cât și femeile”. A fost un model polivalent, care s-a simțit în largul lui atât în orașele aglomerate, cât și în cele mai îndepărtate zone rurale.
Deși producția lui s-a oprit în urmă cu 30 de ani, 4L a rămas o emblemă îndrăgită a constructorului francez. După Renault 5 Prototype, 4EVER Trophy este a doua reinterpretare electrică a unui model inconic în cadrul programului Renaulution, prin care Renault privește spre viitorul electrificat bazându-se pe istoria sa glorioasă.
Noul Renault 4 va fi produs în Franța.