412 km/h! Cea mai rapidă mașină electrică din lume
26.11.2022
        
Distribuie acest articol!   

Recordul de viteză continuă să fie o mare provocare, indiferent de vremuri. Odată cu trecerea timpului, cifrele devin tot mai amețitoare, iar din când în când apar noutăți, ca de pildă tipul de propulsie.

În plin avânt al electromobilității, evident că nu putea lipsi recordul de viteză al acestei categorii!

Cu viteză maximă de 412 km/h, Rimac Nevera devine oficial cea mai rapidă mașină electrică din lume. Recordul absolut rămâne însă în posesia unui automobil cu motor termic. Deocamdată!

Nevera rămâne la o distanță bună de recordul de 490 km/h, stabilit de Bugatti Chiron Super Sport 300+, în 2019. Ceea ce nu știrbește cu nimic din meritele uimitorului supercar croat!

Cu cele patru motoare electrice care produc o putere însumată de 1.915 CP, Rimac Nevera s-a impus deja drept cel mai eficient vehicul rutier din lume în ceea ce privește accelerația. Capabil de sprinturi la 0 la 100 km/h în mai puțin de două secunde și de la 0 la 300 km/h în doar 10 secunde, hypercar-ul croat etalează performanțe superioare majorității modelelor sport de pe piață dotate cu motoare termice.

În mod tradițional, viteza maximă este un punct slab al mașinilor electrice. Iată de ce anunțul celor de la Rimac, referitor la viteza de top atinsă de Nevera pe circuitul german din Papenburg, înseamnă foarte mult.

Cu 412 km/h, Nevera este mai rapidă decât vechiul Bugatti Veyron, cândva deținător al recordului absolut de viteză. Așadar, vorbim despre cea mai rapidă mașină electrică din lume.

Modelul este în mod normal limitat electronic la 352 km/h, însă Rimac va permite celor 150 de clienți să testeze această viteză maximă, în timpul unor evenimente planificate, sub supravegherea echipelor de specialiști ai mărcii.

Recordul stabilit de Nevera este impresionant pentru o mașină electrică, dar pentru moment automobilele cu motor termic păstrează supremația în ceea ce privește viteza maximă. Oficial, SSC Tuatara deține recordul de viteză, cu 455 km/h, cifră obținută prin măsurarea trecerilor în ambele sensuri. Cât despre Bugatti Chiron Super Sport 300+, chiar dacă încercarea nu a fost validată conform tuturor regulilor din domeniu, acest hypercar a rulat în 2019, pe pista de teste deținută de Volkswagen la Ehra Lessien, cu 490 km/h.

În fine, un aspect interesant căruia mulți utilizatori îi acordă foarte mare importanță (cu precădere cei de modele electrice) este cel legat de consum. Rimac nu a comunicat detalii despre consumul lui Nevera la viteza maximă de 412 km/h. Știind însă că rezervorul de 100 de litri al unui Bugatti Chiron se golește în doar șapte minute de rulaj cu peste 400 km/h, nu ne este greu să ne imaginăm că nici acumulatorul de pe Nevera nu poate rezista prea mult la viteza maximă, în ciuda capacității sale de 120 kWh!

Distribuie acest articol!