Europa va importa 800.000 de automobile „made in China”, până în 2025
04.12.2022
        
Distribuie acest articol!   

Potrivit binecunoscutei companii de consultanță PricewaterhouseCoopers (PwC), până în 2025 aproape 800.000 de mașini fabricate în China vor fi vândute în Europa. Marea majoritate a acestora ar urma să fie electrice.

Cifrele provin dintr-un studiu realizat de PwC. O astfel de proiecție ar transforma Bătrânul Continent într-un importator major de automobile. Potrivit studiului, schimbarea va avea loc pe măsură ce mărcile chineze își vor crește cota de piață și, în paralel, cele europene vor construi mai multe modele electrice în China.

Din cele 800.000 de potențiale automobile construite în China, aproximativ 330.000 ar proveni de la producători occidentali, precum Tesla, BMW sau Grupul Renault, care în prezent exportă vehicule electrice în Europa, provenind din China, precum Tesla Model 3, BMW iX3, respectiv Dacia Spring.

„Pe măsură ce producătorii chinezi de automobile vând tot mai mult vehicule electrice în Europa, constructorii europeni și americani își mută tot mai mult producția de vehicule electrice în China.”

comunicat de presă PricewaterhouseCoopers

Felix Kuhnert, șef al departamentului de automobile la PwC Germania, a declarat că mărcile europene continuă să se confrunte cu probleme legate de aprovizionare și se concentrează pe producția de modele electrice, mult mai scumpe și cu volum mai mic în Germania. „Constructorii chinezi, pe de altă parte, și-au optimizat și dezvoltat produsele pe piața internă, așa că acum aduc în Europa modele electrice la prețuri accesibile, tehnologie inovatoare și concepte noi”, explică el.

Potrivit PwC, „constructorii chinezi caută acum să își consolideze prezența în Europa”. Analiza prevede, de asemenea, că mărcile chineze vor deține o cotă de piață în Europa, în segmentul modelelor electrice, între 3,8 și 7,9%.

Însă totul depinde și de modul în care mărcile chineze sunt percepute aici, în Europa. PwC subliniază că în prezent ele sunt încă relativ necunoscute și au multe de făcut pentru a-și construi o reputație solidă pe segmentul electricelor, mai ales când vine vorba de categoria premium.

În Europa, principalele vânzări de mașini electrice „made in China”, de-a lungul anului 2022, au fost realizate de MG și Polestar. Cât despre cota de piață, mărcile chineze dețin circa 5,2% din vânzările de vehicule electrice în prima jumătate a anului, comparativ cu 3,8% în 2021.

Distribuie acest articol!