Mercedes deschide showroom-uri EQ, destinate exclusiv modelelor electrice
18.12.2022
        
Distribuie acest articol!   

Mercedes-Benz a inaugurat primul său punct de vânzare EQ, în Japonia. Este vorba de un showroom dedicat gamei de modele 100% electrice. Formatul inaugurat de constructorul german ar putea fi văzut în următorii ani pe piețele majore din întreaga lume, cu precădere în China, Statele Unite și Europa.

Apariția acestui gen de spații de expunere era peviziblă. Nu este de mirare, așadar, că Mercedes-Benz a decis să ia decizia, în privința punctelor de vânzare dedicate modelelor 100% electrice.

EQ (de la Electric Quotient) este gama full electrică de la Mercedes, inaugurată în 2019, cu SUV-ul EQC. De atunci, gama s-a îmbogățit cu noi modele. În 2020 a apărut Clasa V electrică, EQV, urmată în 2021 de crossoverele EQA și EQB, vârful de gamă EQS și limuzina de dimensiuni medii EQE.

Anul acesta au apărut  SUV-ul de top EQS și versiunea electrică a Clasei T, EQT. Va urma, anul viitor, EQG, versiunea 100% electrică a modelului 4×4 istoric Clasa G. De asemenea, sunt așteptate versiunile electrice de la Smart (marca la care Mercedes deține 50% din capital), care vor purta, de asemenea, ințialele EQ.

Cum gama electrică a crescut considerabil, cu 8 modele în doar patru ani, constructorul german dezvoltă puncte de vânzare dedicate exclusiv acestora. Este parcursul logic în strategia grupului, care își proiectează viitorul doar prin prisma electromobilității.

Până în 2030, gama ar urma să fie formată doar din modele cu emisii zero, ceea ce s-ar putea constitui într-o lovitură fatală, în următorii ani, pentru reprezentanțele tradiționale Mercedes-Benz.

Pe viitor, noile EQ Stores ar trebui să predomine, înlocuind vechile showroom-uri. O versiune alternativă, pentru mediul urban, ar putea pop-up store, cu care Mercedes este deja familiarizat.

În acest sens, constructorul german a inaugurat primul său magazin EQ, în orașul Yokohama din Japonia. Locul nu a fost ales întâmplător, pentru că arhipelagul nipon este una dintre cele mai importante piețe auto din lume, o axă cheie de dezvoltare pentru Mercedes.

Piața japoneză a fost întotdeauna dominată de mărcile locale, în frunte cu Toyota și Honda. Dar Mercedes, cu 51.722 de unități înmatriculate în 2021, domină vânzările la mărcile de import. Japonia este, de asemenea, o piață înfloritoare pentru vehiculele electrificate, hibride și electrice. În noiembrie, de pildă, au fost vândute 2.357 de vehicule electrice, ceea ce reprezintă peste 10% din totalul automobilelor importate.

Japonia este o piață electrică în plină expansiune, care atrage constructorii. Inaugurat de curând, Mercedes EQ Store din Yokohama este un showroom cu design futurist, unde sunt expuse majoritatea modelelor EQ. După această premieră, Mercedes și-ar putea dezvolta rețeaua de reprezentanțe EQ în China și Statele Unite, înainte de a o aduce și în Europa.

Distribuie acest articol!