Piața auto a avut și anul trecut o evoluție dificilă, cu multe difcultăți, care se regăsesc foarte fidel ilustrate în cifrele bilanțurilor de final de an. Chiar dacă nu a fost nici ea scutită de astfel de provocări, Tesla a reușit să termine 2022 cu un bilanț pozitiv.
Compania americană, care și-a câștigat renumele de ”game changer”, a înregistrat în continuare cifre suficient de bune încât să stârnească invidia în rândurile concurenței.
Tesla a anunțat oficial că a livrat peste 1,3 milioane de automobile, o cifră în creștere cu peste 40% față de anul 2021. De remarcat că 95% dintre acestea au fost Model 3 și Model Y.
Sunt volume cu adevărat remarcabile, având în vedere că automobilele Tesla sunt scumpe, cu o tehnologie la care majoritatea pieței încă nu a aderat. În Europa, mobilitatea electrică reprezintă deocamdată doar unul din cinci automobile vândute.
În plus, Tesla a trebuit să facă față problemelor majore de logistică care i-au afectat puternic livrările, pe fondul crizei Covid-19. Se știe, funcționarea fabricii din Shanghai a fost serios perturbată, iar lanțurile de aprovizionare cu componente au avut numeroase întârzieri.
Prin urmare, cifrele realizate sunt sub țintele stabilite de Tesla, care și-ar fi dorit o creștere medie anuală a livrărilor cu 50%.
Constructorul a încercat să impulsioneze vânzările pe final de 2022, printr-o serie de tactici de marketing, precum scăderea prețurilor sau oferirea de reduceri la mașinile livrabile înainte de 31 decembrie. Oferte neobișnuite, totuși, la un producător renumit pentru zgârcenia sa și ale cărui acțiuni au înregistrat o prăbușire cu 65%, pe parcursul anului 2022.
Dincolo de toate, Tesla este deja un etalon pe piața auto, în ciuda faptului că este un jucător foarte tânăr. Produsele sale sunt deja referințe pentru industriei auto, atât în ceea ce privește tehnologia utilizată, cât și ca siguranță oferită.
Numărul de Superchargere este, de asemenea, în continuă creștere. Cu aproximativ 40.000 de terminale instalate în întreaga lume, este cea mai importantă rețea de încărcare rapidă din lume.
Creșterea producției la gigafabrica de la Berlin va ajuta, de asemenea, la accelerarea livrărilor Model Y, un model din ce în ce mai popular.
De asemenea, este de așteptat ca în curând Tesla să facă un anunț important în ceea ce privește modelele viitoare. Cel mai probabil, se va referi la platforma de a treia generație, pe care ar putea fi dezvoltat un model entry-level, mai accesibil.
În concluzie, deși contextul nu este deloc favorabil industriei auto, iar concurența își extinde rapid oferta de mașini electrice, în timp ce Elon Musk continuă să stârnească antipatie și pare ocupat mai mult cu preluarea Twitter, fanii Tesla nu prea ar trebui să își facă griji pentru viitorul companiei.