Președintele celui mai mare constructor auto din lume încă nu este convins că vehiculele electrice sunt o soluție universală. Și nu vrea ca acest subiect să devină unul tabu.
La fel ca majoritatea marilor constructori auto, Toyota trece, în sfârșit, la propulsia 100% electrică. Dar și în acest caz, trecerea se face cu destulă ”suferință”.
Lansarea comercială a lui bZ4x, primul SUV din cadrul noii familii electrice Toyota, este una cu probleme, iar gigantul japonez încă nu s-a hotărât ce strategie trebuie adoptată pe viitor. Ar trebui să valideze investițiile pentru dezvoltarea cât mai multor produse electrice noi sau, dimpotrivă, să nu se grăbească și să exploreze alte căi?
În cadrul unei conferințe de presă organizate în Thailanda, cu ocazia prezentării unei variante electrice a pick-up-ului Hilux, Akio Toyoda s-a arătat încă foarte precaut în ceea ce privește dezvoltarea automobilelor electrice.
„Oamenii care lucrează în industria auto fac parte dintr-o majoritate tăcută. Aceasta pune sub semnul întrebării relevanța de a considera mașinile electrice ca singura opțiune. Ei văd că aceasta este o tendință de bază, așa că nici măcar nu îndrăznesc să vorbească despre asta în mod public. Dar răspunsul corect este încă neclar, așa că nu ne putem limita la o singură opțiune de tehnologie.”
Akio Toyoda, CEO Toyota Motor Corporation
Omul numărul unui de la Toyota crede că percepția inamicului poluării este greșită: „trebuie să ne amintim că singurul inamic real este carbonul, nu mașinile în sine. Dar pentru mine, tehnologia electrică nu este singura modalitate de a obține neutralitatea carbonului”.
În acest context, la Toyota se intenționează crearea unei game largi de modele cu care să se poată reduce emisiile de carbon – hibrizi simpli, hibrizi plug-in, mașini electrice și vehicule cu hidrogen.
Având în vedere toate aceste preocupări, rămâne greu de înțeles cum un producător de automobile ar putea atinge neutralitatea carbonului prin conservarea combustibililor fosili. În același timp, adoptarea propulsiei pe hidrogen pare cel puțin la fel de complicată ca cea a mașinilor electrice pe baterii. Iar toate aceste schimbări de tehnologie ridică multe semne de întrebare, inclusiv pentru cei mai mari producători de automobile.