Elon Musk are toate motivele să fie mulțumit: în 2022, Tesla a livrat 1,31 milioane de vehicule electrice, în întreaga lume. O performanță în creștere cu 40% într-un singur an, cu o cifră de afaceri de 24,3 miliarde de dolari și un profit net de 3,7 miliarde!
Și chiar dacă valoarea bursieră a înregistrat în același an 2022 o scădere cu 65%, în mod paradoxal, Tesla nu cunoaște criza!
Potrivit bilanțului prezentat recent de compania americană, anul 2022 a fost mai mult decât prolific. Edificatoare în acest sens a fost cifra de afaceri, care a înregistrat o creștere cu 37% față de 2021.
Profitul net de 3,7 miliarde de dolari a avut și el o creștere semnificativă față de 2021, cu nu mai puțin de 59%. Un procent care ar trebui să îi liniștească pe investitorii mereu dornici de profituri suplimentare.
În ciuda acestui context favorabil, Tesla a stârnit recent nemulțumirea unora dintre clienții săi. Cauza: decizia de a scădea brusc și consistent prețul la mai multe modele, din dorința de a susține ritmul vânzărilor.
Constructorul american și-a justificat decizia ca fiind „necesară, pentru a deveni un producător care livrează milioane de vehicule”. Altfel spus, o decizie normală în lumea marilor constructori de automobile, care produc în masă.
Privind spre viitor, compania californiană intenționează să își continue investițiile în 2023, prin injectarea a nu mai puțin de 3,6 miliarde de dolari în gigafabrica din Nevada. Principalul obiectiv al acestei investiții este demararea producției noului camion electric, Semi.
Investiția masivă în Tesla Gigafactory din Reno, Nevada, va fi însoțită de recrutarea, suplimentar, a peste 3.000 de salariați.