Un model electric oferit la mai puțin de 25.000 de euro fără bonusuri ecologice și lansat până la sfârșitul anului 2025, aceasta este noua provocare pentru Volkswagen, care speră să recupereze cât mai mult din ce a pierdut în ultimii ani. În acest sens, gama de modele electrice va fi completată în curând cu cel mai mic model, ID.2.
În așteptarea versiunii de serie, constructorul german a prezentat zilele trecute acest concept, care este foarte apropiat de versiunea finală, de producție. Un prilej foarte bun pentru a afla o serie de detalii importante referitoare la viitorul ID.2.
Ultimii ani au fost foarte dificili pentru Volkswagen. Uriașul scandal Dieselgate a fost urmat de o serie de controverse vizavi de calitatea dezamăgitoare a materialelor și de problemele cu electronica. Peste toate s-au suprapus pandemia și, mai apoi, penuria de semiconductori.
În prezent, chiar dacă unele dintre probleme au fost remediate, reputația mărcii germane este în continuare grav afectată. Pentru a depăși toate aceste dificultăți, cei de la Volkswagen aplică diverse soluții, de la inițierea unei electrificări pe alocuri ostentativă a gamei, până la revenirea la origini, adică la mașina populară.
Iar apropo de această întoarcere la mașina pentru toți, este tocmai ceea ce va urma cu ID.2, un model subcompact full electric, gândit ”pentru toată lumea”, așa cum o sugerează și jocul din numele conceptului. Un Beetle sau un Golf în reinterpretare modernă, electrică.
Look-ul viitorului model electric de oraș de la Volkswagen a fost destul de controversat la nivelul conducerii, iar efectele sunt evidente. După cum se vede, conceptul actual nu mai aduce deloc cu precedentul, ID.Life, prezentat în 2021, la Salonul Auto de la München.
Din punct de vedere stilistic, sunt vești bune pentru cei care nu au agreat stilul gamei electrice, pentru că ID.2 încearcă o ruptură. Și din acest punct de vedere se remarcă o întoarcere la anumite repere din trecut, vizibilă foarte bine, de pildă, la stâlpul C, foarte apropiat de stilul Golf IV.
Ca o particularitate, grupurile optice sunt unite cu o bandă luminoasă, un detaliu preluat din segmentele superioare. Un detaliu stilistic nou la Volkswagen este ascunderea mânerelor de la ușile din spate.
În interior, tabloul de bord dispune de un ecran multimedia de 12,9 inchi și un instrumentar de 10,9 inchi. Volkswagen a înțeles greșelile pe care le-a făcut la ID.3 și a încercat să le rezolve la acest model, prin introducerea unui nou sistem de operare si revenirea la comenzile fizice pentru climatizare. Pe consola centrală se remarcă un buton de selectare a modurilor de conducere, în timp ce comenzile pentru transmisie rămân în zona volanului.
Cu o lungime identică cu cea a unui Polo (4,05 metri) și un ampatament apropiat de cel de la Golf (2,60 metri), ID.2 va oferi un spațiu interior mai mult decât suficient pentru clasa lui. Va fi chiar mai confortabil decât un Golf sau un ID.3 și va avea un portbagaj de-a dreptul enorm (între 490 și 1.330 de litri). Cu 110 litri mai mult decât Golf și cu 105 litri mai mult decât ID.3, deși acestea sunt cu circa 20 cm mai lungi decât ID.2all!
ID.2 va veni foarte bine echipat, în standard cu adaptive cruise control, faruri Matrix LED conectate printr-o bandă luminoasă, asistență la parcare, scaune electrice cu funcție de masaj, reîncărcare smartphone prin inducție etc.
În segmentul modelelor electrice de oraș, ID.2 va avea concurenți redutabili. Viitorul Renault 5 electric și mult vehiculatul Tesla Model 2 sunt doar două dintre cele mai așteptate noutăți. Mezina de la Volkswagen va încerca să acopere cât mai bine cererea urmând să fie disponibilă în diverse declinări – crossover, sportivă ș.a.
Dezvoltat pe platforma MEB Entry, ID.2 va avea tracțiune față și un motor electric de 166 kW (226 CP) alimentat de o baterie de 58 kWh, cu o autonomie de până la 450 km. Volkswagen anunță un timp de reîncărcare de doar 20 de minute pentru a trece de la 5 la 80%.
După recent lansatul ID.3 facelift și în așteptarea versiunii lungi ID Buzz și a sedanului ID.7, Volkswagen tocmai a confirmat că va lansa nu mai puțin de zece modele electrice până în 2026. Printre acestea, evident, și city car-ul ID.2, așteptat în 2025.
CITEȘTE ȘI:
● Jozef Kaban, înlocuit de la conducerea departamentului de design al mărcii Volkswagen
● ”Noul Passat electric” este principala noutate anunțată de Volkswagen pentru anul 2023
● Viitorul model electric de intrare în gamă Volkswagen ID.2 va fi disponibil în mai multe versiuni constructive