Un studiu efectuat de agenția Standard & Poor’s are o concluzie surprinzătoare: femeile sunt mai reticente decât bărbații, în privința achziționării unei mașini electrice. Ce-i drept, în vizor s-a aflat doar piața din SUA.
Electrificarea parcului auto din Statele Unite nu progresează la fel de repede ca în Europa sau China. Chiar și așa, ponderea vehiculelor noi cu emisii zero este în creștere, iar planurile de electrificare încep să se facă auzite.
Cu un brand Tesla deja foarte bine fixat pe piața internă și cu o ofertă electrică în creștere, încep să apară tot mai multe date despre profilul cumpărătorilor. Conform cifrelor din studiul Standard & Poor’s „Global Mobility CY 2022 vehicle registration data”, care descrie comportamentul de cumpărare al consumatorilor în anul 2022, în Statele Unite, gradul de adoptare a propulsiei electrice nu este același la bărbați și la femei.
Conform datelor prelucrate de Standard & Poor’s, 58,8% dintre cumpărătorii de automobile din Statele Unite sunt bărbați și 41,2% sunt femei. Însă această proporție se modifică enorm în cazul vehiculelor electrice: ponderea femeilor în rândul cumpărătorilor scade la 28%! Analiștii Standard & Poor’s notează că mai jos de atât, în privința proporției femeilor printre cumpărători, se consemnează doar în cazul mărcilor de mare prestigiu, precum Bugatti sau McLaren.
În cazul mașinilor electrice, brandul cu cele mai multe femei printre cumpărători rămâne Tesla, cu 33,1%. Urmează Polestar (27,4%) Lucid (19,5%) și Rivian (14,5%).
Analiștii Standard & Poor’s se declară surprinși de aceste cifre, care ridică mai multe semne de întrebare. În opinia lor, o posibilă explicație ar fi temerea de autonomia scăzută, așa numita ”autonomy anxiety”, care ar fi mai mare în rândul doamnelor.
În fine, modelul full electric care atrage cele mai multe femei printre clienții săi este Tesla Model Y, cu 35%.
Sursa: Standard & Poor’s