Prin simplificarea problemei legate de propulsie, grație apariției mașinilor electrice, se pare că (aproape) oricine se poate lansa în aventura producției de automobile. Iar cum electronica joacă un rol tot mai însemnat în funcționarea unui automobil, marile nume din această zonă cochetează tot mai mult cu industria auto.
După telefoane, televizoare, scutere și aspiratoare, gigantul Xiaomi se lansează acum în aventura mașinii electrice.
Primul model Xiaomi este programat să apară în cursul anului viitor. Însă primele imagini cu sedanul MS11 – neoficiale, desigur – tocmai au apărut pe internet.
Dată fiind complexitatea motoarelor termice, dezvoltarea acestora a fost un proces de durată, foarte costisitor. Nu oricine putea deveni constructor auto peste noapte, iar multe nume mari care și-au încercat șansa în acest domeniu au eșuat.
Este una din cauzele insuccesului producătorilor chinezi. Limitați la patru cilindri, nu puteau concura spectaculoasele agregate cu 6 cilindri în linie, V8 sau chiar V12 ale europenilor, americanilor și japonezilor. Comparativ cu acestea, chiar și cele mai atractive versiuni sportive ale chinezilor erau modeste.
Însă electromobilitatea a schimbat situația. Această tehnologie este mult mai accesibilă, iar automobilul este acum la îndemâna a tot mai mulți potențiali producători. De la startup-uri la giganți ai tehnologiei, toată lumea se gândește acum la producția de automobile.
Sony a dezvoltat deja o mașină electrică în parteneriat cu Honda: Afeela a prezentată la CES Las Vegas în ianuarie anul trecut. De asemenea, Huawei și Apple au anunțat că investesc în dezvoltarea propriului model de automobil electric. Iar în așteptarea acestei noutăți ipotetice (să nu uităm, Apple vorbește despre Apple Car de 20 de ani!), cei de la Xiaomi fac și ei pasul.
Informația că gigantul telefoanelor și echipamentelor electronice își va dezvolta propria mașină electrică era cunoscută deja de câteva luni, iar recent au apărut și câteva fotografii cu aceasta. Așteptată pentru 2024, ar putea fi numită MS11.
Imaginile neoficiale ne dezvăluie un sedan cu patru uși și un stil seducător. Cu linii fluide și o siluetă aerodinamică, aduce cu rivalul local BYD Seal, o altă compactă electrică chineză.
CITEȘTE ȘI:
● Afeela – un nou brand de automobile electrice, născut prin asocierea Sony – Honda
● Cum se explică obsesia producători chinezi pentru rezultatele excepționale la testele de impact
Aceste prime fotografii nu ne spun nimic despre interiorul sau caracteristici tehnice. Știm însă că Xiaomi se laudă cu o autonomie de până la 1.000 de kilometri. O performanță care ar fi posibilă prin integrarea unui pachet de baterii de nouă generație de la CATL!
În fine, o examinare atentă a parții superioare de parbriz relevă o excrescență ce poate trăda prezența unui Lidar, un senzor avansat pentru conducerea autonomă, chiar de nivelul 3.