Conceptul Lancia Pu+Ra HPE. Renașterea
19.04.2023
        
Distribuie acest articol!   

Mult așteptatul concept care dă semnalul renașterii Lancia a fost, în sfârșit, dezvăluit. Se numește Pu+Ra HPE și, sub forma unui coupe care evocă stilul legendarului Stratos, anunță stilul Lancia pentru următorii zece ani.

Este un concept 100% electric, nu doar un manifest în ceea ce privește designul, așa că face trimitere și la sustenabilitate, electrificare și tehnologie modernă.

Ultima noutate Lancia demnă de remarcat a fost prin 2012, odată cu prezentarea lui Chrysler 200 redenumit Flavia, pentru piața europeană. De atunci, brandul din Torino aproape că a intrat în moarte clinică, rezumându-se la comercializarea îmbătrânitului mini urban Ypsilon, doar în Italia.

Așadar, acest concept este un autentic reviriment, iar Lancia trebuie să renască din propria cenușă, printr-un plan extrem de ambițios, validat chiar de CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares. Pu+Ra HPE prefigurează această renaștere, dezvăluind codurile stilistice care vor fi preluate de viitoarele modele de producție, precum și elementele de tehnologie care vor fi integrate în gamă.

Lancia se îndreaptă spre era mobilității electrice, iar Pu+Ra HPE, dezvăluie viziunea mărcii și din acest punct de vedere. Are o autonomie de peste 700 km și un timp de încărcare mai mic de 10 minute.

Lancia Pu+Ra HPE este prima mașină inspirată din lumea mobilierului, datorită colaborării cu cei de la Cassina, pentru o experiență tipic italiană de „acasa”. De asemenea, este echipată cu S.A.L.A., o interfață virtuală care centralizează funcțiile audio, de control al climatizării și de iluminare, permițând adaptarea mediului din interiorul mașinii prin atingerea unui buton sau prin sunetul vocii tale.

Lancia Pu+Ra HPE este o evoluție plecată de la Lancia Pu+Ra Zero, are o caroserie fluidă, aerodinamică, iar culoarea verde-albăstruie de la exterior, numită Progressive Green, aduce un omagiu istoricului și atemporalului Lancia Flaminia Azzurro Vincennes. Emblemele plasate pe laterale includ noul logo Lancia, care păstrează caracteristicile istorice ale acestuia, dar într-o notă modernă, exprimând inovația, calitatea premium, stilul italian și eclectismul.

Profilul este la jumătatea distanței dintre un coupé clasic și un fastback compact cu trei uși. Dialogul dintre trecut și viitor se reflectă puternic în liniile laterale fluide care coboară spre spate, amintind de Aurelia și Flaminia. Partea din față reinterpretează grila tradițională Lancia, cu trei raze luminoase vizibile de la mare distanță. Luneta, cu liniile sale orizontale, amintește de Lancia Beta HPE din anii 70, în timp ce stopurile rotunde omagiază legendarul Lancia Stratos.

Conceptul are un pavilion circular inovator, care oferă o vedere panoramică, se poate deschide sau poate deveni opac. Tabloul de bord este și el circular și se extinde peste capotă. De remarcat multitudinea de ecrane – cel de pe volan, panoul digital imens de pe planșa de bord, care poate pivota în jos, precum și cele două afișaje mai mici, unul în partea de jos a consolei centrale iar celălalt în spate.

Numele Pu+Ra a fost inaugurat la o sculptură dezvăluită anul trecut, iar terminația HPE a fost preluată de la modelul Beta din 1975, unde însemna „High Performance Estate”. Acum, însă, această abreviere vine de la „High Performance Electric”.

Lancia nu intră în detalii tehnice, rezumându-se să spună că a preluat „motorul, bateriile, suspensiile și frânele” de la noul city car Ypsilon, așteptat pentru 2024. Mai puțin capacitatea bateriei, desigur!

Rămâne de văzut în ce măsură stilul acestui concept se va regăsi la noul Ypsilon, așteptat în 2024, dar și la noul vârf de gamă (un model 100% electric), anunțat în 2026, sau la viitoarea compactă Delta, din 2028.

Distribuie acest articol!