Într-un interviu acordat recent unei publicații auto, Thomas Schäfer, CEO Volkswagen, a confirmat ceea ce toată lumea se aștepta, în contextul electrificării auto la nivel european: că producătorul german este pe cale să renunțe la modelele cu propulsie termică.
Volkswagen se concentrează acum pe lansarea noilor modele electrice. În acest scop, potrivit lui Schäfer, Volkswagen a renunțat la dezvoltarea de noi motoare cu combustie internă. Cel puțin în Europa.
În interviul acordat celor de la Automobilwoche, Thomas Schäfer a vorbit despre viitorul firmei din Wolfsburg. Din această perspectivă, electrificarea gamei este, evident, firul director, care implică sfârșitul motoarelor cu ardere internă în Europa, până în 2035.
Ultimele modele termice de la Volkswagen în Europa vor fi lansate în următorii doi sau trei ani. Vorbim despre noul Tiguan și noul Passat, acesta din urmă fiind disponibil doar ca break.
Anul viitor, Volkswagen ar trebui să lanseze un nou crossover compact, pentru piața chineză, urmat în 2025 de noua generație de T-Roc. Vor fi ultimele modele cu motor termic.
„T-Roc va fi ultima noutate Volkswagen echipată cu motor termic, în Europa. Bineînțeles, alte modele vor beneficia de actualizări și restyling-uri, dar noutăți termice reale sau noi generații ale modelelor deja existente nu sunt planificate după lansarea celei de-a doua generații T-Roc”.
Thomas Schäfer, CEO Volkswagen Brand
Astfel, viitorul Volkswagen Golf ar trebui să fie 100% electric. Înainte însă este planificat un facelift major, pentru 2024, care va menține actuala generație la un nivel tehnologic decent, până la sfârșitul deceniului.
Deocamdată nu este planificată nicio generație nouă Golf dotată cu motoare pe benzină și diesel, dar ideea nu este exclusă complet: „Dacă lucrurile evoluează complet diferit față de previziunile până în 2026 sau 2027, atunci putem lansa un model complet nou. Nu cred; pentru moment, acest lucru nu este planificat”, mărturisește Schäfer.
CEO-ul Volkswagen a lăsat să se înțeleagă că sfârșitul lui Polo este aproape, în principal din cauza viitoarelor reglementări Euro 7. Costurile de dezvoltare pentru a se conforma noilor standarde ar fi prea mari pentru a fi suportate de clienți – între 3.000 și 4.000 de euro. Astfel, un Polo ar putea fi în 2025 la fel de scump ca noul Volkswagen ID.2, care urmează să fie lansat până atunci.
În 2026 se preconizează apariția unui crossover electric compact, care va fi fabricat și la Wolfsburg. S-ar putea numi ID. Tiguan, în ideea că Volkswagen ar intenționa să păstreze denumirile modelelor emblematice, precum Golf sau Tiguan. Șeful Volkswagen a mai dezvăluit că viitorul Golf electric va utiliza platforma SSP, deci nu își va face apariția mai repede de 2028.