Problemele de software ale Grupului Volkswagen au devenit o poveste care se prelungește de câțiva ani și pe care clienții au resimțit-o cu adevărat odată cu lansarea primului model electric de generație nouă din grup, Volkswagen ID.3, în 2020.
De curând, grupul german a anunțat revizuirea managementului subsidiarei sale Cariad, care este responsabilă de partea de software pentru viitoarele modele electrice și autonome.
Se pare că problemele de software existente la actualele modele au fost rezolvate pentru toate mărcile grupului. Nu același lucru se poate spune și despre dezvoltarea viitoarelor modele, unde gigantul german nu pare să fi găsit încă o soluție viabilă.
Evident, problemele s-au răsfrânt și asupra managementului subsidiarei Cariad. Eșecurile acestei entități, care a fost supravegheată direct de fostul CEO al Volkswagen, Herbert Diess, au constituit unul dintre motivele majore ale plecării acestuia, în vara anului trecut.
Acum Peter Bosch, director de producție la Bentley, va prelua conducerea Cariad, la începutul lunii iunie, în locul lui Dirk Hilgenberg. În Consiliul de administrație Cariad se vor alătura doi foști directori Porsche.
Potrivit mai multor surse, problemele Cariad sunt legate de neînțelegerile interne și de o anumită supraîncărcare. Toate acestea au dus la întârzieri în dezvoltarea platformelor software și, implicit, au afectat lansările modelelor electrice de la Porsche, Audi și Volkswagen.
Și astfel, în timp ce producătorul german încearcă să găsească formula potrivită, Tesla și BYD au reușit să avanseze pe piață, având deja un avantaj consistent. Iată de ce noul CEO Oliver Blume a pus în centrul priorităților sale relansarea subsidiarei de software.
„Când am preluat mandatul, în septembrie 2022, am subliniat că subsidiara Cariad este un factor de succes (pentru Volkswagen, n.r.), în inima revoluției electrice și conectate inițiate de industria auto”.
Oliver Blume, CEO Volkswagen Group
Pe lângă schimbarea conducerii, Cariad va avea un consiliu de supervizare intern. Acesta are sarcina de a conduce „transformarea și dezvoltarea cooperării dintre Cariad și mărcile grupului Volkswagen”, după cum a explicat Michael Steiner, membru în respectivul consiliu.