Unul dintre cele mai urmărite dueluri din industria auto este cel din segmentul de lux. Aici, în mod tradițional, supremația o deține tripleta formată din mărcile germane Audi, BMW și Mercedes.
An de an, curiozitatea tuturor vizează numele constructorului care se află în vârful acestui clasament mondial al mărcilor auto de lux, întocmit după volumele de vânzări realizate în anul precedent.
În 2022, BMW a fost cel mai bine vândut brand premium din lume. Cea mai mare surpriză a furnizat-o Tesla, care a urcat anul trecut până pe poziţia a patra în acest clasament, poziționându-se imediat după Audi.
Specialiștii de la Car Industry Analysis au alcătuit un top al cifrelor de vânzări înregistrate de mărcile de automobile premium, de lux și ultra-sportive la nivel mondial, în 2022. Clasamentul este format din 36 de mărci de prestigiu, iar datele au fost culese de pe 152 dintre principalele piețe auto din lume.
Deloc surprinzător, BMW domină acest clasament, cu cele peste două milioane de unități vândute anul trecut. Podiumul este completat de eternii rivali Mercedes (1,98 milioane) și Audi (1,47 milioane).
În spatele tripletei germane se regăsesc câteva bătălii și noutăți surprinzătoare, care fac ca acest clasament să fie foarte interesant. Este vorba în primul rând de ascensiunea Tesla, care s-a apropiat periculos de mult de de Audi, cu cele aproape 1,3 milioane de automobile vândute.
Lexus și Volvo ocupă următoarele locuri, cu o diferență foarte mică între ele, în timp ce Cadillac devansează Porsche. Mai mult, producătorul american ar putea beneficia în curând de revenirea pe piața europeană, cu modelele electrice.
La capitolul decepții trebuie menționat Jaguar, care a vândut anul trecut doar 64.399 de exemplare, la mare distanță de cele 178.601 de unități înregistrate în 2017. De remarcat, de asemenea, că Bentley nu mai este foarte departe de Maserati, în timp ce Aston Martin mai are mult de recuperat.
În fine, pentru Bugatti cele 60 de unități înregistrate anul trecut sunt un adevărat record. Tot la capitolul exclusivism, Pagani merită de asemenea să fie menționat, fie și doar pentru numărul de unități: patru!
Apropo de Bugatti, aceasta este marca cu cel mai mare preț mediu de vânzare. Având în vedere că ”startul” se situează la peste trei milioane de euro, asta înseamnă că producătorul alsacian a vândut anul trecut de cel puțin 180 de milioane de euro!
Sursa: Car Industry Analysis
CITEȘTE ȘI:
● Cine a vândut cele mai multe automobile în 2022?
● Avalanșă de noutăți BMW, până în 2025