În ultima perioadă, unii constructori au început un neașteptat război al prețurilor, la modelele electrice. Printre cei care au decis să reducă se numără și Tesla.
În schimb, cel mai mare producător european, Grupul Volkswagen nu este dispus să scadă prețurile modelelor sale.
Totul a început la mijlocul lui ianuarie, când Tesla a scăzut cu câteva mii de euro din prețul celor mai accesibile modele din gamă, Model 3 și Model Y. A fost o scădere uriașă, de până la 13.000 de dolari, care s-a aplicat pe piețele din întreaga lume.
A fost o mișcare care i-a îngrijorat pe mulți constructori, cărora le este teamă că vor pierde cotă de piață în fața rivalului american. Astfel, unii dintre ei au decis să reacționeze, revizuindu-și politica de prețuri.
Este în special cazul constructorului chinez Xpeng, care și-a făcut deja debutul în Europa, prin Norvegia, dar și al producătorului vietnamez VinFast, care a anunțat implementarea prețurilor promoționale pe modelele din gama sa.
Lucid a scăzut și el, mai recent, prețul modelului Air, dar numai pentru clienții care au optat pentru închiriere. Apoi a venit rândul lui Ford să ia decizia de a revizui prețul SUV-ului electric Mustang Mach-E.
Așadar, pe piață a început un adevărat război al prețurilor. Însă nu toată lumea este implicată în această bătălie!
Volkswagen se află în tabăra celor care nu doresc să intre în acest joc și nu plănuiește să reducă prețurile modelelor sale electrice. CEO-ul Oliver Blume a declarat recent presei germane: „Avem o politică de prețuri foarte clară și preferăm să ne concentrăm pe fiabilitate. Credem în puterea produselor noastre”.
O declarație cât se poate de clară și de categorică, venită din partea celui mai mare producător european de automobile. Prin urmare, ID.3, ID.4, ID.5 și ID.Buzz vor rămâne deocamdată la prețurile deja știute.