Lucrurile nu merg cum trebuie la Audi, iar asta se vede nu doar prin prisma cifrelor de vânzări, ci și prin mutările de la vârf. Constructorul german a anunțat zilele trecute că Gernot Döllner îl va înlocui pe Markus Duesmann în funcția de președinte al Consiliului de administrație de la Audi AG, începând cu 1 septembrie 2023. Pe 29 iunie, Consiliul de supraveghere Audi a adoptat o rezoluție în acest sens.
În presa auto, schimbarea omului din vârful Audi este pusă pe seama rezultatelor dezamăgitoare de la vânzări și a problemelor interne de design. Prin această schimbare, constructorul speră să recupereze decalajul creat față de principalii concurenți direcți, BMW și Mercedes.
La nivel mondial, Audi a rămas pe locul trei pe piața auto premium, cu mult după BMW și Mercedes. În timp ce BMW a vândut aproximativ 2,1 milioane de mașini anul trecut, iar Mercedes, 2,04 milioane, Audi a găsit doar 1,6 milioane de clienți.
Îngrijorător de puțin, mai ales că din spate se apropie puternic Tesla, care înregistrează volume de vânzări în continuă creștere.
Audi are mai multe probleme interne. Constructorul de la Ingolstadt și-a văzut vânzările scăzând semnificativ în China, piață care i-a permis cândva să se apropie din ce în ce mai mult de cei doi principali rivali istorici. În alte părți ale lumii, vânzările mărcii germane au rămas în urma celor de la BMW și Mercedes.
Audi s-a confruntat și cu o serie de probleme majore în dezvoltarea software-ului viitoarelor sale modele, în special cele 100% electrice. Astfel, s-a întârziat lansarea anumitor modele noi, ceea ce i-a iritat pe liderii gigantului german, iar președintele Grupului Volkswagen, Oliver Blume, a decis să îl înlocuiască pe Markus Duesmann, cel aflat la cârma Audi din 2019, cu Gernot Döllner.
Gernot Döllner deține o diplomă în inginerie mecanică. S-a alăturat Grupului Volkswagen în 1993 și a ocupat o serie de funcții de conducere la Porsche AG, inclusiv ca șef al dezvoltării conceptului și șef al seriei Panamera. Din 2021 a fost numit responsabil pe strategia de produs și de grup pentru întreg Grupul Volkswagen.
Una dintre provocările noului șef al Audi va fi accelerarea implementării gamei electrice, în special prin lansarea noului Q6 e-tron, în acest an. Audi trebuie să lanseze nu mai puțin de 20 de modele noi înainte de 2025 și speră să ajungă din urmă BMW și Mercedes pe segmentul modelelor electrice. Din 2026 ar urma să lanseze doar modele cu zero emisii, chiar dacă cele termice ar trebui să fie menținute în ofertă până la începutul următorului deceniu.