Care este autonomia ideală pentru o mașină electrică?
18.07.2023
        
Distribuie acest articol!   

Mașinile electrice au nevoie într-adevăr de o autonomie mare? Aceasta este marea ecuație pe care producătorii trebuie să o rezolve, încercând să ofere suficientă autonomie fără a arunca în aer capacitatea bateriei și, prin urmare, prețul mașinii.

Un posibil răspuns la această dilemă a fost dat recent de Peter Rawlinson, omul aflat în vârful Lucid, unul dintre cele mai importante nume apărute în industria auto odată cu nou curent al electromobilității. El este convins că automobilul electric perfect nu are nevoie de o autonomie excesivă.

Într-un interviu acordat recent, Rawlinson consideră că ascensiunea mașinii electrice va depinde de costul de producție și de prețul de vânzare. Și pentru a ajunge la un automobil electric accesibil, va fi necesar să „sacrificăm” cumva această cursă pentru autonomie și să se ofere ceea ce oamenii au cu adevărat nevoie.

„Cel mai mare impact in masă asupra pieței de automobile electrice va veni din reducerea bateriilor. Am putea atinge șase mile (aproximativ 10 km) per kWh, în timp ce astăzi suntem la 4,6 (7,4 km). Mașina electrică a viitorului va trebui să parcurgă doar 250 de mile (400 km). În următorii zece ani nu vom avea nevoie de mașini capabile să parcurgă 800 km”.

Peter Rawlinson, CEO & CTO Lucid

Mai puțină autonomie implică, așadar, o baterie mai mică, ceea ce va duce la costuri de producție și prețuri de vânzare mai mici. Rawlinson mai crede că, odată cu evoluțiile tehnologice viitoare, constructorii vor putea oferi modele electrice foarte accesibile, cu baterii mici, de 25 kWh, permițându-le să parcurgă aproximativ 250 km cu o singură încărcare.

Liderul Lucid admite, însă, că Lucid nu are încă capacitatea de a dezvolta o mașină economică, deși acest lucru s-ar putea schimba datorită parteneriatelor recente, în special cu Aston Martin și Arabia Saudită.

Compania americană oferă în prezent modele electrice premium. Prețul unui Lucid Air începe de la aproximativ 90.000 de dolari în Statele Unite, iar un SUV este în pregătire pentru 2024, în cadrul proiectului Gravity.

„După Gravity, ne vom uita la concurenții Tesla Model 3 și Y. Credem că prețul va fi în jur de 50.000 de dolari, poate chiar 48.000 de dolari sau pe aproape. Este prea devreme să spunem dar acesta este scopul nostru”, a anunțat Peter Rawlinson.

Distribuie acest articol!