Euro NCAP și-a revizuit criteriile de evaluare pentru 2023. Pentru ca automobilele să fie din ce în ce mai sigure, devine logică creșterea exigenței în privința crash testelor.
În plus, dezvoltarea explozivă a sistemelor de asistență la conducere a devenit și ea un factor determinant în aprecierea nivelului de siguranță al unui vehicul.
Euro NCAP a introdus anul acesta câteva criterii noi. Acum se verifică și dacă vehiculul poate avertiza șoferul sau serviciile de urgență în cazul în care un copil este lăsat din neatenție într-o mașină încuiată. Un alt aspect important: atunci când un automobil se scufundă, ocupanții trebuie să poată deschide geamurile și ușile (acționate electric) într-un interval de timp suficient de lung. În plus, sistemele automate de frânare de urgență trebuie să detecteze și motocicletele, nu doar pietonii și bicicliștii, și să poată evita o coliziune frontală în cazul unei intersectări.
Organizația europeană acordă o prioritate ridicată protecției pietonilor și a bicicliștilor. În acest sens, verifică oprirea mașinii în marșarier atunci când un copil se află în spatele vehiculului, precum și dacă șoferul este avertizat sonor atunci când se aproprie un biciclist și este pe cale de a se deschide portiera.
Euro NCAP a revizuit și modelele de manechine folosite la teste. De pildă zona de testare a impactului cu capul a fost extinsă, pentru a reprezenta mai bine efectele unui accident în care este implicat un biciclist.
Primele modele testate conform acestor noi protocoale au fost cele ale producătorului chinez Nio: limuzina ET5 și SUV-ul EL7. Amândouă au fost evaluate cu cinci stele, acest rating maxim demonstrând că, mai nou, constructorii chinezi reușesc să fie la zi cu cele mai noi exigențe în materie de siguranță.
Potrivit organizației, cele două modele prezintă niveluri bune de siguranță pasivă. În ceea ce privește noile criterii, Euro NCAP precizează că „ambele vehicule s-au comportat excepțional de bine în majoritatea cazurilor de testare. Nio a demonstrat cât de rapid a evoluat tehnologia de siguranță activă de-a lungul anilor, în prevenirea unor tipuri din ce în ce mai complexe de accidente.”
Nio beneficiază inclusiv de tehnologie LIDAR, ceea ce reprezintă un avantaj major în capacitatea unui automobil de a evita coliziunile.
Următoarele teste Euro NCAP vor arăta dacă Nio este înaintea concureței în privința securității oferite de automobilele sale sau dacă și ceilalți jucători de pe piața europeană sunt deja capabili de aceleași performanțe.