Un gigant petrolier american atacă propulsia electrică și ne îndeamnă subliminal la ”deconectare”
29.07.2023
        
Distribuie acest articol!   

Un videoclip publicat recent de Mobil Oil, brand care face parte din gigantul petrolier ExxonMobil, atacă în mod direct mobilitatea electrică. Metoda aleasă este destul subtilă: aluzie la limitările impuse de autonomie și reîncărcarea prin cablu a mașinilor electrice, spre deosebire de „libertatea” oferită de cele termice.

În general, răspunsul companiilor petroliere la noua tendință de electrificare a parcului auto a constat în mutarea interesului spre alte tipuri de combustibili și investiții în stații de reîncărcare pentru mașinile electrice. Cu toate acestea, în continuare majoritatea veniturilor lor sunt realizate din combustibilii fosili.

Scandalul Dieselgate a accelerat procesul de electrificare și a pus combustibilii fosili într-o poziție ingrată. După cum se știe, începând din 2035 în Europa nu vor mai putea fi vândute automobile noi cu propulsie termică.

În fața acestor schimbări, companiile petroliere au preferat să rămână discrete, în ciuda faptului că marii producători auto au protestat la unison. Dar iată că Mobil Oil a decis… să se remarce.

Nu a făcut-o prin insipidele comunicate de presă sau declarațiile oficiale ale directorilor, ci a ales metoda subtilă, dar de impact a PR-ului. Compania a postat pe YouTube un videoclip, aparent destul de ambiguu, urmat de campanii publicitare la TV, în ziare și pe panouri outdoor în mai multe orașe americane.

În videoclip apar diverși oameni, înfășurați și legați cu mănunchiuri de cabluri electrice. În această situație, orice acțiune, chiar și cea mai simplă, devine imposibilă. Firele se împletesc, se încurcă și limitează mișcările. Pe scurt, ele restrâng viața de zi cu zi.

„Viața este prea conectată, prea programată. Deconectați-vă și redescoperiți bucuria drumului. Pentru pasiunea de a conduce” – acesta este mesajul campaniei, care se suprapune pe zâmbetul de pe chipul unui șofer, la finalul clipului, după ce a decis să se elibereze de cabluri și se află la volanul unui imens pick-up, unul dintre simbolurile Americii motorizate.

Chiar dacă acest videoclip este pentru promovarea unui ulei sintetic, în mod evident mesajul este împotriva automobilelor electrice, scoțându-le în evidență principalele dezavantaje.

Potrivit companiei americane, „mai mult de jumătate dintre americani cred că unele dintre cele mai bune momente din viață se petrec în mașină: de la entuziasmul de a obține un permis de conducere, până la ieșirile în familie, la sunetul muzicii pe măsură ce milele sunt parcurse”. Timpul ne va lămuri dacă respectivele momente sunt sau nu la fel de plăcute și într-o mașină electrică!

Sursa foto: YouTube.com

PS: Între timp, videoclipul a fost eliminat de pe YouTube…

Distribuie acest articol!