La un an și jumătate după scufundarea vaporului Felicity Ace, un alt cargo care transporta automobile a luat foc în largul coastei olandeze. Incendiul a provocat un deces și deși deocamdată nu se cunoaște oficial cauza tragediei, cel mai probabil a pornit de la vehiculele electrice transportate de navă.
Reamintim, în februarie 2022, cargoul Felicity Ace a luat foc îl largul coastei portugheze, incidentul încheindu-se prin scufundarea navei. Aceasta avea la bord 3.965 de automobile noi produse de Grupul Volkswagen, inclusiv modele de lux ale brandurilor Audi, Porsche, Lamborghini și Bentley.
În urmă cu câteva zile, un alt astfel de incident s-a petrecut în larg, în dreptul coastelor Olandei, la bordul vasului Fremantle Highway. Un om și-a pierdut viața, iar alți 16 au fost răniți, dar din fericire au putut fi evacuați.
Cauza incendiului rămâne necunoscută, după cum au anunțat autoritățile olandeze. Însă, potrivit presei, care citează un purtător de cuvânt al gărzii de coastă, incendiul a început „în zona unei mașini electrice”.
Evident, incidentul a readus în discuție riscul transportului de automobile cu baterie, electrice și hibride. Așa s-a întâmplat și în cazul incendiului de pe Felicity Ace, când s-a dat vina pe bateriile unei mașini electrice.
Totuși, până în prezent nu există nicio dovadă care să fi confirmat oficial această ipoteză.
Pentru moment, rămâne dificil de evaluat riscurile de incendiu ale mașinilor electrice în comparație cu cele termice. Toată lumea știe că incendiile declanșate la bordul mașinilor electrice sunt mult mai greu de controlat, însă datele statistice sunt deocamdată insuficiente și uneori contradictorii cu privire la cauze.
Un studiu german publicat în 2021 estima că mașinile electrice nu ard, în medie, mai mult decât celelalte. În China, anul trecut, guvernul se arăta îngrijorat de creșterea cu 32% a numărului de incendii la mașinile hibride și electrice, însă aceasta era pusă pe seama înmulțirii vehiculelor electrificate.
Indiferent de cauze și statistici, sunt de așteptat o serie de reacții în urma acestor evenimente. Organizația maritimă internațională, de pildă, studiază posibilitatea de a pune în aplicare noi măsuri de siguranță, începând de anul viitor, pentru transportul mașinilor electrice cu vapoarele.