Mobilitatea electrică deschide noi orizonturi de business pentru marii jucători din industria auto. Liderul european în domeniu, grupul german Volkswagen, tocmai a anunțat că va intra în curând într-un nou sector, prin filiala sa Elli, responsabilă pentru serviciile de încărcare electrică.
Volkswagen se va lansa astfel pe piața germană de energie electrică EPEX Spot, cea mai mare bursă europeană de profil.
Volkswagen a mai anunțat că experimentează o nouă utilizare a bateriilor de pe vehiculele electrice.
Producătorul german a explicat că respectivele baterii vor fi folosite pentru stocarea temporară a energiei electrice, într-un centru specializat situat în Kassel, Germania. Ulterior, energia va fi ofertată pe platforma de tranzacționare.
Când prețurile energiei electrice vor fi scăzute, iar oferta de energie eoliană și solară va fi abundentă, electricitatea va fi achiziționată și stocată în baterii. În schimb, atunci când prețurile vor fi mari și oferta limitată, electricitatea va fi vândută și reinjectată în rețea.
Inițial, 28 de sisteme de baterii și 38 de module de celule de la modelul Volkswagen e-up! vor fi folosite pentru acest depozit.
„Scopul este de a utiliza capacitățile de stocare în creștere ale mașinilor electrice și ale bateriilor, pentru a contribui la tranziția energetică”, a explicat Volkswagen.
Ideea utilizării acumulatorilor de putere de pe automobile și în alte scopuri nu este nouă. Alți constructori folosesc deja baterii uzate pentru depozitarea staționară de energie.
În 2017, de pildă, BMW a pus în funcțiune la Leipzig o astfel de unitate de depozitare. Aceasta utilizează până la 700 de baterii BMW i3 pentru a stoca temporar energia produsă de propriile turbine eoliene.