Grupul japonez Toyota lucrează la noi tehnologii pentru acumulatori, care vor face inițial posibilă atingerea a 800 km de autonomie, apoi 1.000 km și chiar 1.200 km! De asemenea, Toyota se așteaptă la o reducere cu până la 40% a costurilor de producție.
Toyota, liderul incontestabil al hibrizilor clasici, a atacat, în sfârșit, și domeniul propulsiei 100% electrice, cu modelul bZ4X. Din păcate pentru gigantul japonez, noul SUV nu este tocmai în topul categoriei sale…
Pentru a-și îmbogăți gama de modele cu baterie, producătorul a întocmit o foaie de parcurs care se întinde din 2026 până în 2028. Iar dacă e să ne uităm peste planurile celor de la Toyota, este foarte clar că au mari ambiții!
Grupul japonez lucrează în prezent la trei noi tehnologii pentru acumulatori, inclusiv celebrele baterii cu stare solidă. Toate acestea vor permite modelelor Toyota electrice să aibă o autonomie mult mai mare decât cele produse în prezent și o încărcare mai rapidă. Totul, cu costuri de producție reduse.
Prima dintre aceste tehnologii ar trebui să echipeze noile modele electrice ale grupului începând din 2026 și va permite o reducere a costurilor cu 20% în comparație cu actualul bZ4X. De asemenea, încărcarea noilor baterii de la 20% la 80% nu va dura mai mult de 20 de minute. Dar cel mai important argument al lor va fi autonomia, care va depăși 800 km.
Între 2026 și 2027, Toyota va oferi noi modele electrice, cu 20% mai multă autonomie în comparație cu bZ4X, care are în prezent o autonomie maximă de 503 km. Cu alte cuvinte, o autonomie de peste 600 km.
Dar obiectivul producătorului nu este să meargă mai departe cu această tehnologie. Mai presus de toate, vrea să ofere vehicule mai accesibile, datorită noilor baterii. Marca niponă anunță o reducere a costurilor cu 40% față de SUV-ul actual. Suficient pentru a putea oferi un vehicul electric la un preț de circa 30.000 de euro.
Toyota dorește, de asemenea, să continue să avanseze cu aceste noi baterii. Între 2027 și 2028, producătorul și-a propus să aibă în ofertă automobile electrice cu o autonomie de peste 1.000 km. Acestea vor fi mai ușoare și cu 10% mai ieftin de produs.
În același timp, vor fi disponibile pe piață, în sfârșit, celebrele baterii solid state. Acestea ar trebui să confere modelelor electrice autonomie de până la 1.200 km și încărcare de la 10% la 80% în doar 10 minute!