Necunoscut încă pe la noi, producătorul chinez BYD devine unul dintre cele mai mari nume la nivel internațional. Sunt tot mai puțini jucători cu tradiție în domeniul auto care (încă) îi stau în față!
Deși pentru mulți pare apărută de nicăieri, compania nu este tocmai un debutant în industria auto. Dar cine este, de fapt, BYD?
Numele BYD Company Limited provine de la „Build Your Dreams” (Construiește-ți visele). Compania a fost fondată în 1995, în Shenzhen, China, având ca obiect de activitate producția de baterii reîncărcabile.
În 2003, BYD și-a făcut intrarea în industria auto prin achiziționarea a trei companii de automobile din China, iar cinci ani mai târziu lansa primul său automobil electric. Expansiunea globablă a început 2010, prin exporturi de vehicule electrice și baterii pe diverse piețe globale, inclusiv în SUA și Europa.
La fel ca SAIC și Geely, BYD își dorește să pătrundă pe piața europeană cu modelele sale electrice. Chiar dacă pe Bătrânul Continent rămâne deocamdată cu mult în urma lui MG, în privința atractivității gamei, prețurilor și serviciilor, pe plan mondial devine una dintre cele mai mari mărci de automobile.
În top continuă să fie liderii tradiționali, Volkswagen și Toyota, dar BYD vine tare din urmă. În prima jumătate a anului 2023 a vândut 1,19 milioane de automobile la nivel mondial.
BYD se remarcă și ca singura marcă de automobile exclusiv „electrificate” în Top 10 global al celor mai mari producători – nu ne referim aici la grupuri, ci doar la mărci! Mai mult, se pare că acest gigant proprietate a statului chinez a luat în vizor supremația Tesla în privința modelelor 100% electrice vândute la nivel mondial!
BYD continuă să vândă volume însemnate de modele hibrid pe piața din China și încă nu exportă mari volume de modele electrice în afara pieței asiatice. Însă sunt tot mai clare noile tendințe, de pe urma cărora BYD nu va avea decât de câștigat!