Jumătate dintre clienții americani de mașini electrice cumpără apoi una termică. Cu excepția celor de Tesla
28.10.2023
        
Distribuie acest articol!   

Un studiu referitor la comportamentul cumpărătorilor de automobile din Statele Unite a ajuns la o concluzie surprinzătoare: aproape jumătate dintre cei care au achiziționat automobile electrice, investesc mai apoi într-un vehicul termic.

Există, totuși, o excepție importantă: clienții de Tesla, care manifestă o loialitate impresionantă față de acest brand.

Institutul S&P Global Mobility a analizat îndeaproape comportamentul de cumpărare al proprietarilor de mașini electrice pe piața americană. Într-un articol recent publicat de această organizație, referitor la un studiu a cărui metodologie nu a fost specificată, se precizează că 72,6% dintre cumpărătorii de mașini electrice investesc ulterior într-un alt vehicul „zero emisii” care funcționează cu această tehnologie.

Restul de 27,4% aleg, însă, o mașină care utilizează pentru propulsie arderea combustibililor fosili. Oare pentru că sunt dezamăgiți de experiența lor cu mașina electrică? Nu neapărat!

Trebuie precizat că aceste rezultate includ și achiziția unui al doilea sau al treilea autoturism în gospodărie, care poate fi folosit în paralel cu cel electric.

Pe de altă parte, această „loialitate” a cumpărătorilor de automobile electrice față de respectiva tehnologie variază enorm în funcție de marcă. Potrivit datelor culese de S&P Global Mobility, ar fi de 76,7% în rândul cumpărătorilor Tesla din al treilea trimestru al anului 2023, o creștere de aproape 25% față de al doilea trimestru din 2020, de pildă.

Însă dacă eliminăm marca Tesla și volumele sale semnificative de vânzări, această „rată de loialitate” față de electromobilitate, la următoarea achiziție de automobile, scade în medie la 52,1% pentru întreaga piață americană. Este chiar mai mică pentru mărcile germane premium și coboară până la doar 37,3% în cazul cumpărătorilor de Ford Mustang Mach-E.

Tot conform S&P Global Mobility, concluziile unui alt studiu relevă faptul că acum 52% dintre consumatori se declară interesați de achiziționarea unei mașini electrice, față de 81% în 2021. Este o veste surprinzătoare, mai ales în contextul în care autoritățile americane fac eforturi pentru a încuraja achiziția de mașini electrice.

De reținut că studiile S&P Global Mobility nu vizează piața europeană de automobile!

Distribuie acest articol!