Automobilele de acum zece ani, mai puțin poluante decât SUV-urile din prezent!
03.11.2023
        
Distribuie acest articol!   

Cel puțin aceasta este concluzia unui studiu englez care arată că emisiile de carbon ale celor mai săraci britanici sunt mult mai mici decât cele ale celor mai bogați.

ONG-ul care a realizat acest studiu a mers să arunce o privire mai atentă la ceea ce se întâmplă în cartierele înstărite Kensington și Chelsea și a remarcat ceea ce alții, mai reticenți în a salva planeta, au proclamat deja: inegalitatea între proprietarii de mașini în funcție de venituri.

Dar știm bine că rata de emisie de C02 a unei mașini vechi de 15 ani este mult mai mare decât cea a unei mașini moderne. Vehiculele mai vechi au trebuit să se conformeze și ele standardelor de omologare din ce în ce mai restrictive. Însă ONG-ul a notat un punct care nu este menționat prea des.

Șoferii mașinilor noi, în acest caz SUV-uri, care au avut amabilitatea să răspundă anchetatorilor, au declarat că parcurg mulți kilometri cu mașina lor mai mare, pentru a ajunge la birou și acasă, în suburbiile rezidențiale îndepărtate. Cât despre cei care au mașini mai vechi de 10 ani, aceștia conduc mai puțin și locuiesc lângă locul de muncă.

În plus, greutatea SUV-urilor, în comparație cu cea a unui sedan mai vechi, este cu totul alta. Astfel, avantajul tehnologic și în special hibridizarea anulează progresul realizat în privința consumului.

Mai mult, aici ar trebui adăugate și emisiile legate de producție. Evident, cele ale unei mașini vechi au fost amortizate de mult timp, spre deosebire de cele ale unui automobil produs recent.

ONG-ul dă ca exemplu de SUV modelul Land Rover Defender, o bestie cu greutatea de peste 2,6 tone. Totuși, mașina nu este cu adevărat reprezentativă pentru multitudinea de SUV-uri din Marea Britanie, ca și din alte părți, formată mai degrabă din compacte precum Renault Captur, Volkswagen T-Roc sau Peugeot 3008.

Dar dincolo de acest exemplul oarecum caricatural, studiul evidențiază o aberație care permite acestor modele grele, în cea mai mare parte PHEV-uri, să nu fie penalizate și să poată rula în anumite zone restrictive. Asta în timp ce mașinile mai vechi, chiar și cele ușoare sau cele care au fost amortizate de mult timp, inclusiv cele cu putere mică, să nu mai poată face același lucru.

Distribuie acest articol!