Luca de Meo, președinte ACEA, despre electrificare: ”Vor exista suișuri și coborâșuri, dar nu va exista nicio întoarcere din drum”
27.12.2023
        
Distribuie acest articol!   

Dacă încă mai aveți îndoieli cu privire la electrificarea pieței auto la nivel continental, vă recomandăm să citiți declarațiile recente ale lui Luca de Meo pe această temă.

Omul care se află la cârma Grupului Renault deține și mandatul de președinte al Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) elimină orice ambiguitate. Trebuie reținut, deci, că declarațiile la care ne referim au fost făcute în calitatea sa de președinte ACEA.

„Sectorul nostru se află în mijlocul celei mai mari transformări din ultimul secol. Pentru noi, nu există nicio îndoială cu privire la necesitatea decarbonizării. Investim miliarde pentru ca acest lucru să se întâmple – mult mai mult decât în oricare altă industrie”.

Luca de Meo, președintele Asociației Constructorilor Europeni de Automobile

Această declarație, făcută chiar în momentul deschiderii COP 28, în Dubai, este însoțită de previziuni optimiste ale pieței, din partea ACEA. Organizația tocmai a lansat un manifest important, pentru o industrie auto europeană  electrificată și competitivă.

Luca de Meo a evidențiat faptul că „2023 a fost primul an în care au fost lansate mai multe modele electrice decât cele cu motoare cu ardere internă”. Potrivit ACEA, cota de piață a mașinilor electrice în Uniunea Europeană va ajunge la 20% anul viitor (comparativ cu 14% în 2023), datorită lansării unor modele mai accesibile, cu prețuri de plecare de până la 25.000 de euro (fără bonusuri).

Președintele ACEA a mai spus că industria lucrează la electrificarea modelelor de volum, care corespund nucleului pieței. El este convins că „vor exista suișuri și coborâșuri” în privința electrificării, dar pe termen lung nu va exista nicio întoarcere de pe acest drum, deoarece regulile sunt deja stabilite de către Comisia Europeană.

Comentariile lui de Meo par a fi o replică la declarațiile președintelui Grupul Stellantis, Carlos Tavares, care s-a arătat îngrijorat de efectele contextului politic asupra pieței electrice. „Anul viitor vor avea loc două alegeri importante. Cele ale Parlamentului European, din iunie, și alegerile prezidențiale din SUA, din noiembrie. Ar putea schimba politicile de electrificare în linii mari, ceea ce ar forța Grupul Stellantis să-și revizuiască întreaga strategie”, a spus Tavares, care ne-a obișnuit deja cu discursuri alarmiste la adresa noii tehnologii, în implementarea căreia grupul său este, totuși, foarte angajat.

Luca de Meo este limpede și în această privință: „Trebuie să colaborăm cu factorii de decizie politică pentru a crea condițiile pentru fabricarea unei game diversificate de modele cu emisii zero, inclusiv vehicule electrice mici, accesibile, care sunt rentabil de produs în Europa”. Foarte probabil, cheia problemei stă în profitabilitate, pe care constructorii europeni trebuie să o rezolve. Altfel, nu vor face decât să deschidă ușa producătorilor chinezi, pregătiți tot mai bine pentru a inunda piața europeană cu produse cu un raport formidabil preț / performanță.

Distribuie acest articol!