Motoarele termice nu sunt încă pe cale de dispariție. Cel puțin nu la Bugatti! În timp ce Chiron se apropie de sfârșitul carierei, odată cu el va ieși din scenă și monstruosul propulsor W16 quad-turbo de 8,0 litri și 1.600 CP lansat pe Veyron.
Celebrul producător din Molsheim îl va înlocui anul acesta cu un hibrid nou-nouț, demn de viitorul hypercar care va fi înlocuitorul lui Bugatti Chiron.
Vorbim despre un motor termic, mai exact un V16 aspirat natural. Acesta va face parte dintr-un grup motopropulsor hibrid a cărui putere maximă se va apropia de 2.000 CP.
Așadar, Bugatti va rămâne fidel celor 16 cilindri, dar într-o configurație diferită. În videoclipul oficial este prezentat un motor cu inscripția „Bugatti V16”, al cărui sunet pare puțin probabil să fie compatibil cu supraalimentarea.
Deocamdată, Bugatti nu oferă detalii tehnice despre acest bloc, dar zvonurile fac referire la un V16 aspirat natural de 8,3 litri și 1.000 CP construit de Cosworth și completat de trei motoare electrice de 800 CP. Ceea ce ar duce la o putere totală de 1.800 CP, cu 200 CP mai mult decât cele mai puternice versiuni Chiron.
Prezentarea oficială este programată în iunie și se va constitui într-o nouă premieră excepțională, tipică Bugatti, dat fiind că la momentul actual pe piață nu mai există niciun alt agregat V16.
Având în vedere arhitectura noului model, la care inginerii au optat pentru un V în loc de W, ne putem imagina deja lungimea viitorului hypercar! Iar partea electrică – rod al implicării lui Mate Rimac, fără îndoială! – este o altă o premieră pentru Bugatti, care nu a produs niciodată hibrizi.
Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!