Mai mult de jumătate dintre mașinile electrice importate din China nu aparțin mărcilor chineze
07.04.2024
        
Distribuie acest articol!   

Conform previziunilor Federației Europene pentru Transport și Mediu (Transport & Environment), 25% dintre automobilele electrice vândute anul acesta în Europa vor fi fabricate în China. Mai mult de jumătate dintre ele aparțin mărcilor europene, americane sau din alte țări, dar nu din China.

ONG-ul Transport & Environment a publicat recent o statistică referitoare la originea mașinilor electrice vândute în Uniunea Europeană, în special a celor fabricate în China și importate pe Bătrânul Continent.

În 2023, marca cu cele mai multe automobile electrice fabricate în China și aduse în Europa a fost Tesla, cu 28% din totalul mașinilor cu emisii zero provenite din această țară. Practic, 19,5% din totalul mașinilor electrice vândute în Uniunea Europeană anul trecut au provenit din China.

Tesla Model 3, un foarte bun exemplu de mașină electrică fabricată în China, dar care nu aparține unui brand chinez

Dar, înainte de toate, trebuie remarcat că cifrele prezentate de Transport & Environment arartă că majoritatea acestor mașini electrice fabricate în China și vândute în Europa nu aparțin mărcilor chineze. În previziunile pentru anul 2024 este avansată o pondere de 25% vehicule fabricate în China, la mașinile electrice vândute în UE.

Și nu doar atât! Mai mult de jumătate dintre aceste mașini vor fi produse de alți constructori decât cei chinezi.

Ponderea automobilelor fabricate în China, în vânzările de modele electrice din Uniunea Europeană, în anii viitori, conform previziunilor Transport & Environment

Aceste cifre ilustrează perfect complexitatea situației actuale de pe piața europeană de automobile, mărcile locale (în special cele germane) bazându-se acum în mare măsură pe importul de modele electrice fabricate în China.

Tot conform Transport & Environment, ponderea mașinilor electrice comercializate de constructorii chinezi trebuie, în mod logic, să crească în anii următori pe piața europeană, urmând să dețină o cotă de piață de peste 10% din mixul total de mașini electrice în 2024 și chiar 20% în 2027. Dar asta doar dacă noile modele de la MG, BYD sau Geely se vor vinde bine, într-un context în care mărcile europene vor scădea prețurile, pentru a putea face față concurenței chineze!


Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!

Distribuie acest articol!