Hertz își reduce flota de mașini electrice, dar nu renunță la ambițiile de electrificare pe termen lung
16.05.2024
        
Distribuie acest articol!   

Ultimele rezultate financiare înregistrate de binecunoscuta companie de rent a car Hertz indică o pierdere netă de 392 milioane de dolari. Ceea ce a declanșat rapid o serie de decizii dure, cu scopul de a depăși provocările financiare și operaționale.

Rezultatele negative înregistrate de Hertz în primul trimestru din 2024 par să aibă drept cauză războiul prețurilor declanșat de Tesla.

În acest context, pentru a-și ușura povara financiară, Hertz plănuiește să renunțe la alte 10.000 de vehicule electrice, ajungând astfel la un total de 30.000 de vehicule eliminate. În ciuda revenirii la mașinile termice în Statele Unite, Hertz își menține obiectivul de a electrifica 90% din flota sa în Europa, până în 2030.

Hertz caută soluții pentru a-și rezolva problemele financiare, după ce războiul prețurilor inițiat de Tesla a dus la o depreciere masivă a valorii reziduale a vehiculelor electrice. În căutarea unei redresări, Hertz plănuiește să se întoarcă la mașinile termice, însă menținându-și angajamentul față de electrificare în afara Statelor Unite.

Ceea ce a început cu un mic război al prețurilor inițiat de Tesla s-a transformat într-un tsunami pentru Hertz. Reducerile de preț tot mai agresive au avut un impact devastator asupra valorii vehiculelor electrice și s-au regăsit într-o pierdere netă catalogată de analiști ca un autentic șoc financiar.

Deprecierea valorii reziduale în cazul Hertz se ridică la nu mai puțin de 195 de milioane de dolari. Pusă în fața acestei situații, compania a decis să arunce balastul peste bord, adică să se despartă de încă 10.000 de vehicule electrice, ducând la 30.000 numărul total al exemplarelor electrice abandonate.

Vânzarea acestor mașini la prețuri mici nu face decât să contribuie la scăderea valorii vehiculelor electrice uzate de pe piață. Iar pentru a ieși din această furtună, compania de închirieri plănuiește să revină la prima dragoste, mașinile termice, cu care să le înlocuiască pe cele electrice.

La prima vedere, această schimbare poate părea surprinzătoare, chiar contradictorie, având în vedere că vorbim despre o companie care pariase masiv pe electrificare. Însă această decizie nu reprezintă o schimbare radicală. Deși reintroduce mașinile termice în flota sa, Hertz își menține ferm marșul către electrificare, în afara SUA.

În Europa, obiectivul este deosebit de ambițios: electrificarea a 90% din flotă, până în 2030. Ceea ce înseamnă că nu se va renunța la viziunea pe termen lung, de reducere a amprentei de carbon și de aliniere la cerințele tot mai mari pentru durabilitatea mediului.

Și atunci, de ce această decizie de a reintroduce mașinile termice? Ei bine, aici intervine pragmatismul. Confruntată cu provocările financiare și operaționale cauzate de deprecierea valorii reziduale a vehiculelor electrice și de presiunea concurenței, Hertz a trebuit să își ajusteze strategia pentru a-și asigura stabilitatea pe termen scurt. Mașinile termice pot oferi o alternativă mai economică și mai puțin riscantă pe termen scurt, permițând în același timp păstrarea competitivității pe piața de închirieri auto.


Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!

Distribuie acest articol!