Intenția de achiziție pentru automobilele electrice stagnează deocamdată în Europa
18.05.2024
        
Distribuie acest articol!   

Potrivit unui sondaj recent, doar 43% dintre europeni ar fi pregătiți să achiziționeze un automobil electric, față de 97% dintre chinezi.

Știrile din domeniul auto indică în ultimele luni o scădere a ritmului cu care vânzările de automobilele electrice ne obișnuiseră de la o vreme. Motivele sunt numeroase, iar un sondaj realizat recent de compania de consultanță AlixPartners le evidențiază.

În timp ce China se poziționează ca lider incontestabil în adoptarea mobilității electrice, Europa și America de Nord indică o anumită stagnare în intențiile de cumpărare. Clienții de pe aceste piețe par să fie mai reticenți la trecerea la mașini electrice.

Potrivit rezultatelor sondajului, realizat online, în rândul a 10.000 de persoane din nouă țări (China, Franța, Germania, Italia, Marea Britanie, Japonia, Arabia Saudită, SUA și India), dinamica este clară: 97% dintre șoferii chinezi spun că sunt „gata” pentru a cumpăra un vehicul electric. Aceste date marchează o creștere semnificativă față de anii precedenți, urcând de la 73% în 2019 și 85% în 2021.

În Europa, în schimb, nu putem vorbi de același lucru. Intențiile de cumpărare stagnează aici: 43% dintre șoferi se declară pregătiți să cumpere o mașină electrică în 2024, față de 42% în 2021. O tendință similară se observă și în Statele Unite, unde procentul rămâne stabil la 35%, identic cu cel din 2021.

Motivele acestei reticențe sunt variate, dar principalele temeri vizează durata de viață a bateriei, numărul punctelor de încărcare, autonomia și timpul de reîncărcare. În schimb, șoferii chinezi par mai puțin îngrijorați de lipsa punctelor de încărcare și de timpii de încărcare prelungiți.

Datele vin într-un moment foarte important, deoarece Uniunea Europeană intenționează să interzică vânzarea de mașini termice până în 2035. În ciuda acestui fapt, ritmul de creștere a vânzărilor de mașini electrice a încetinit în ultimele luni, de la 14,6% în 2023 la 13% conform numărului de înmatriculări din martie 2024.

Piața auto chineză, la rândul ei, continuă să își demonstreze potențialul incontestabil. Salonul Auto de la Beijing a evidențiat încă o dată superioritatea chineză atât în ​​ceea ce privește apetitul consumatorilor, cât și relevanța ofertelor constructorilor, după cum subliniază AlixPartners.

În Europa, mărcile chineze câștigă în notorietate, avantajate de prețurile de regulă mai mici decât cele ale europenelor. Încet dar sigur, nume precum BYD, Nio, Leapmotor sau Li Auto devin familiare și pe Bătrânul Continent. Conștientizarea mărcilor chineze este deosebit de ridicată în rândul tinerilor europeni, cu rate de recunoaștere de până la 72-74% la grupa de vârstă 18-35 de ani.

Nu în ultimul rând, printre actualii proprietari de mașini electrice din țări vizate de chestionar apare o tendință clară: 83% spun că sunt „foarte” sau „moderat” înclinați să cumpere din nou un vehicul electric. Ceea ce demonstrează o încredere tot mai mare în această tehnologie.


Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!

Distribuie acest articol!