Oarecum în contradicție cu ambițiile declarate de a deveni lider mondial în domeniul automobilelor electrice, Volkswagen își revizuiește strategia în ceea ce privește dezvoltarea tehnologiilor de propulsie. Astfel, o parte semnificativă din bugetul de investiții va fi alocată… dezvoltării motoarelor termice.
Liderul industriei auto europene realocă astfel o treime din bugetul prevăzut, de 180 de miliarde de euro, pentru dezvoltarea motoarelor termice.
Schimbarea de strategie a fost anunțată de Arno Antlitz, CFO Volkswagen, iar scopul declarat este cel de a menține competitivitatea modelelor termice, continuând în același timp dezvoltarea vehiculelor electrice.
Decizia marchează un pivot important în industrie, care indică, pe termen scurt, o tranziție mai lentă la vehiculele electrice și o flexibilitate strategică ca răspuns la preferințele consumatorilor.
Reamintim, producătorul german a prezis inițial că vehiculele electrice vor reprezenta până la 80% din vânzările sale în Europa, până în 2030. Iată însă că acum a decis să redirecționeze o treime din bugetul său de 180 de miliarde de euro către… dezvoltarea motoarelor cu ardere internă.
Decizie reflectă recepția mixtă a modelelor electrice și nevoia de a satisface preferințele consumatorilor pentru mașinile termice. În timp ce își menține obiectivele pe termen lung în privința mobilității electrice, Volkswagen își propune să echilibreze inovația și competitivitatea pe o piață în schimbare rapidă.
Industria auto globală se schimbă, sub presiunea adoptării unor tehnologii mai ecologice. Cu toate acestea, tranziția la vehiculele electrice nu decurge așa cum era planificată pentru unii producători. În prezent, Volkswagen își revizuiește prioritățile în ceea ce privește dezvoltarea tehnologică. Această reorientare strategică ilustrează realitățile pieței de automobile electrice și dezvăluie o anumită reticență la ideea de a abandona complet motoarele cu ardere internă.
Volkswagen a dat dovadă de ambiție prin stabilirea unor obiective clare pentru electrificarea gamei sale. Însă prognoza optimistă, cu până la 80% din vânzările anuale în Europa, până la sfârșitul deceniului, a reflectat o viziune distorsionată asupra viitorului pe termen scurt și mediu.
Primirea nu tocmai entuziastă de care au avut parte modele electrice de la Volkswagen a determinat grupul să își reconsidere planurile. Previziunile de vânzări și adoptarea de către consumatori a vehiculelor electrice nu au atins nivelurile așteptate, ceea ce duce, iată, la o regândire a strategiei.
Arno Antlitz, director financiar și director de operațiuni al Volkswagen, anunță o schimbare semnificativă în alocarea resurselor. Nu mai puțin de o treime din cele 180 de miliarde de euro rezervate pentru 2023 în principal vehiculelor electrice de nouă generație va fi redirecționată spre dezvoltarea de motoare cu ardere internă.
Mișcarea marchează o abatere majoră de la intențiile declarate inițial, care preziceau o tranziție exclusivă spre modelele electrice, în Europa, până în 2033. Antlitz a subliniat că, deși viitorul este electric, trecutul nu s-a încheiat încă. Această abordare hibridă permite gigantului Volkswagen „să mențină competitivitatea mașinilor termice”, continuând în paralel dezvoltarea tehnologiilor electrice.
Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!