Oferirea unor beneficii generoase directorilor executivi face parte dintr-o frumoasă tradiție corporativă a Grupului Volkswagen. Accesul la modelele Porsche este unul dintre cele mai puternice simboluri ale acestei maniere de recompensare a performanței la cel mai înalt nivel.
Din păcate însă, această poveste frumoasă este pe cale să se încheie, ca efect al unui plan de austeritate menit să reducă costurile companiei.
De ani de zile, Volkswagen le-a oferit directorilor săi seniori oportunitatea de a conduce nu una, ci două mașini de companie, adesea modele prestigioase, precum Porsche. Această practică, văzută ca un avantaj simbolic și material, este acum revizuită, în lumina unui plan drastic de austeritate pus în aplicare în cadrul companiei.
Pentru a economisi bani, Volkswagen a decis să limiteze accesul directorilor executivi la modelele Porsche doar la cei din cadrul mărcii Porsche. Mișcarea a stârnit reacții amestecate în rândul celor vizați, unii contestând anularea acestor beneficii pe care considerau că le revin pur și simplu de la sine.
Această cură de austeritate, începută anul trecut, își propune să economisească miliarde de euro pentru a consolida poziția financiară a companiei și a asigura competitivitatea acesteia pe termen lung.
Doar că unii directori nu au stat mult pe gânduri și au depus plângeri la tribunalul de muncă din Braunschweig, considerând că această decizie este, de fapt, o reducere nedreaptă a recompensării prestațiilor lor.
Zeci de manageri și-ar fi exprimat opoziția față de această măsură, considerând-o un atac la drepturile dobândite și un semn de ingratitudine din partea companiei. Ei susțin că aceste mașini de lux nu sunt doar simboluri de statut, ci și instrumente esențiale pentru munca lor, oferind confort și fiabilitate în călătoriile de afaceri.
Volkswagen a replicat argumentând că, pe lângă economiile directe la costurile de achiziție și întreținere a vehiculelor, compania evită complicațiile legate de starea mașinilor, la momentul returnării lor de către directori. Într-adevăr, se pare că multe automobile ”de companie” au fost returnate în stare deplorabilă, necesitând reparații costisitoare și recondiționări ample, înainte de a fi revândute sau repuse în funcțiune.
Această situație a determinat Grupul Volkswagen să reconsidere oportunitatea oferirii unor modele atât de scumpe ca mașini de serviciu. Se evită astfel o depreciere rapidă a acestora din cauza utilizării necorespunzătoare.
Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!