Bosch încearcă să facă automobilele electrice accesibile, în paralel cu eforturile sale de a simplifica tehnologia. Producția în masă rămâne o provocare, iar bateriile continuă să atârne greu în balanța costurilor.
Spre deosebire de producătorii chinezi, Bosch are dificultăți în adoptarea producției de masă standardizate, din cauza cerințelor producătorilor occidentali.
Din acest punct de vedere, bateriile continuă să reprezinte un cost însemnat. Și în ciuda optimizării componentelor, visul unei mașini electrice accesibile tuturor este încă departe.
Cei de la Bosch își pun mereu această întrebare: cum putem face mașinile electrice mai accesibile? Potrivit lui Mathias Pillin, director de tehnologie la Bosch, soluția stă în simplificarea sistemelor de transmisie. Mașinile electrice rămân adesea prea scumpe pentru mulți consumatori, în timp ce producătorii chinezi au reușit să scadă costurile de construcție cu 30% datorită producției de masă standardizate.
Bosch se luptă să țină pasul cu chinezii în privința cerințelor pe care producătorii occidentali le impun pentru a obține piese specifice. Pillin susține că cheia reducerii prețurilor este producerea componentelor la scară mare. Însă industria auto occidentală nu este la fel de standardizată ca cea din China.
Apoi, adaptarea lanțurilor de producție la fabricarea în masă necesită investiții mari și prezintă riscuri financiare. Este deci necesar să se cântărească argumentele pro și contra, care pot întârzia această posibilă scădere a prețurilor. Prin urmare, ambiția Bosch de a produce vehicule electrice accesibile este încă departe de materializare, iar consumatorii trebuie să mai aștepte.
Un alt factor de cost important este bateria. Dimensiunea acesteia determină în mare măsură prețul vehiculului. Bosch nu produce baterii și, prin urmare, se concentrează cât mai mult posibil pe optimizarea altor componente.
În plus, Bosch investește și în motoare clasice, componente electrice și propulsie cu hidrogen. Această diversitate este cu siguranță un punct forte, dar adaugă costuri, care îi deranjează pe consumatori, care și-ar dori să scoată din buzunar cât mai puțin.
De fapt, Bosch trebuie să jongleze între satisfacerea cerințelor pieței și reducerea prețurilor vehiculelor electrice pentru a le face mai accesibile, lucru care, după cum vedem, nu este chiar ușor. Pe de altă parte, drumul către vehiculele electrice cu adevărat accesibile este încă lung, iar consumatorii sunt cei care plătesc prețul acestei tranziții.
Producătorii au făcut promisiuni, dar va trebui să avem răbdare. Mașina electrică a „poporului” nu pare să sosească prea curând!
Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!