Geely anunță acumulatorul cu durata de exploatare de un milion de kilometri
11.07.2024
        
Distribuie acest articol!   

Fiabilitatea bateriilor ridică încă destule semne de întrebare. Geely încearcă să îi convingă pe cei care încă ezită să facă pasul spre electric, anunțând lansarea unui acumulator capabil să parcurgă un milion de kilometri fără impact major asupra autonomiei.

Și conform mărcii chineze, aceasta nu este singura veste bună!

Tehnologia bateriilor continuă să evolueze, în special în China. Dacă unii încă așteaptă bateria minune, care să le permită parcurgerea a 800  km pe autostradă fără încărcare, alții au reținerii în privința duratei de exploatare a bateriei.

Motivele acestora din urmă sunt întemeiate, dat fiind prețul de achiziție al unei mașini electrice și costul unei eventuale înlocuiri a bateriei, chiar dacă unele firme se străduiesc să simplifice aceste intervenții. Potențialele pierderi financiare ne fac să uităm rapid de economiile obținute în timpul utilizării.

Potrivit companiei chineze Geely, care este proprietarul mărcilor Volvo, Lotus și parțial Smart, în curând nu vor mai exista astfel de probleme, datorită unei noi baterii, „Short Blade”, cu litiu-fier-fosfat, care ar avea o autonomie de un milion de kilometri înainte de apariția unei scăderi semnificative.

Această performanță este posibilă prin utilizarea electrozilor acoperiți cu nanotuburi de carbon, care, în combinație cu dimensiunea mai mică a bateriei și rezistența sa internă scăzută, ar reduce viteza reacției chimice.

Comunicatul de presă al mărcii atestă un potențial de 3.500 de cicluri de încărcare fără probleme majore (fără a preciza proporția de conexiuni de curent continuu și curent alternativ), ceea ce ar echivala cu realimentarea și rularea până la un milion de kilometri sau 50 de ani de utilizare la o medie de 20.000 km/an. Suficient pentru a susține valoarea reziduală a vehiculelor electrice uzate și, potrivit Geely, pentru a reduce emisiile de carbon cu peste 80.000 de tone pe an.

Alte avantaje ale acestei baterii: rezistență sporită (la diverse coliziuni, scufundare în apă de mare, frig, răzuire pe sol, zdrobire sau expunere la foc), un timp de încărcare redus cu 26%, precum și o densitate energetică printre cele mai interesante, de 192 Wh/kg. Rămâne de văzut când va ajunge această tehnologie în producție și pe ce modele.


Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!

Distribuie acest articol!