Comisia Europeană dă dovadă de clemență, luând decizia de a aplica taxe de import mai blânde decât cele vehiculate inițial, pentru automobilele fabricate în China. De această ”îndulcire a tonului” vor beneficia nu doar producătorii chinezi, ci și Tesla și toți constructorii europeni care au fabrici în China.
După cum se știe, Comisia Europeană a decis în urmă cu câteva săptămâni să impună taxe suplimentare la importul de mașini electrice fabricate în China, cu scopul de a proteja astfel industria auto de pe Vechiul Continent, în fața acestui asediu declanșat în ultima vreme.
Taxele vor fi implementate pentru a combate avantajul competitiv uriaș al automobilelor produse în China, impactul lor regăsindu-se asupra prețului de vânzare al acestor mașini pe piața europeană. Tesla, de exemplu, tocmai a crescut prețul pentru Model 3 fabricat în China cu 1.500 de euro.
În cele din urmă, impactul nu va fi atât de puternic pe cât zvonea inițial. Comisia Europeană a stabilit destul de jos nivelul acestor taxe pentru principalele mărci importatoare din China, dar și pentru constructorii europeni și americani care asamblează automobile electrice în această țară.
Tesla Model 3 va suporta în cele din urmă doar o taxă suplimentară de 9%, în loc de cele 20,8% vehiculată inițial. Comisia Europeană a ținut cont de argumentele Tesla, cum că modelul nu a beneficiat de avantajele fiscale enorme acordate mărcilor chineze.
Greu lovite de aceste taxe, BYD, Geely și SAIC se descurcă, de asemenea, mai bine decât era de așteptat, cu 17%, 19% și, respectiv, 36,3% taxe suplimentare de import. Cupra Tavascan și Mini, fabricate tot în China, vor avea o taxă suplimentară de 21,3% aplicată exemplarelor vândute în Europa.
Așadar, trebuie să ne așteptăm în general la creșteri de preț mai temperate, comparativ cu predicțiile pentru aceste mașini electrice fabricate în China și vândute în Europa.
Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!