Președintele ACEA avertizează: ”Producătorii europeni riscă amenzi de 15 miliarde de euro, în 2025”
19.09.2024
        
Distribuie acest articol!   

Anunțul alarmant a fost făcut de Luca de Meo, într-un interviu acordat recent, unei televiziuni din Franța. Riscul acestei amenzi este provocat de regulamentul CAFE (Corporate Average Fuel Economy), care va intra în vigoare la nivel continental, începând cu 1 ianuarie 2025.

După cum am relatat zilele trecute, acest regulament va impune o reducere suplimentară a emisiilor de CO2, stabilind un nou prag, de 81 g/km. Fiecare gram ce depășește acest prag va fi amendat cu 95 de euro. la fiecare automobil nou vândut.

La sfârșitul anului se va realiza un raport de emisii pentru fiecare producător. Rezultatul va fi comparat cu obiectivul de emisii atribuit acestuia, iar cei care au depășit pragul stabilit riscă amenzi usturătoare, fiecare gram în plus fiind înmulțit cu numărul de vehicule vândute.

Iar contextul nu este deloc favorabil, pentru că nu este un secret pentru nimeni că vânzările de mașini electrice sunt în scădere. Cel puțin, de la începutul anului în 2024. Dacă piețele chineze și americane merg relativ bine, nu același lucru se poate spune despre cea europeană.

Cu toate acestea, tocmai pe Bătrânul Continent autoritățile au stabilit aceste praguri de emisii pentru producători. Praguri pe care aceștia din urmă trebuie să le respecte pentru a evita amezile uriașe.

Și asta pentru că, deși consumatorii știu doar despre anului 2035 ca dată limită pentru vânzarea de autovehiculele termice, producătorii au alte rigori de respectat, în special limita impusă începând din 2025.

Pentru a înțelege dimensiunea acestor riscuri la care sunt expusi producătorii începând din 2025, revenim la studiu realizat de Dataforce, despre care am relatat recent AICI.

Conform acestui studiu, Ford, de pildă, a înregistrat o medie de emisii de 125 g/km în primele șase luni ale anului acesta, în timp ce obiectivul mărcii a fost stabilit la 122,87 g/km. Ford riscă, așadar, o amendă importantă la sfârșitul anului, dacă situația rămâne așa.

Luca de Meo avertizează că mulți producători vor avea probleme din 2025. Într-adevăr, dacă obiectivele privind emisiile devin mai drastice de la an la an, iar vânzările de mașini electrice vor stagna, previziunile sale au toate șansele să se adeverească. Singura șansă pentru producători este să vândă tot mai multe mașini electrice, spre deosebire de cele termice, pentru a scădea emisiile medii.

„Dacă vehiculele electrice rămân la nivelul actual, industria europeană ar putea fi nevoită să plătească 15 miliarde de euro în amenzi sau să renunțe la producția a peste 2,5 milioane de vehicule.”

Luca De Meo, CEO Group Renault și președinte ACEA

Cel care este și președintele Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) apără, firește, interesele acestei organizații și cere Uniunii Europene mai multă flexibilitate. El susține că stabilirea de termene limită și amenzi fără a le putea flexibiliza este un demers foarte periculos pentru industrie.

La drept vorbind, numai de așa ceva nu au nevoie, la momentul actual, producătorii europeni de automobile!


Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!

Distribuie acest articol!