Primul MG echipat cu baterii solide va fi lansat în 2025
15.09.2024
        
Distribuie acest articol!   

Bateriile solide, așteptate cu foarte mult interes în lumea mașinilor electrice, vor ajunge pentru prima dată în Europa prin intermediul mărcii MG, în al doilea trimestru al anului 2025.

Bateriile solide, sau  bateriile cu semi-conductori, sau Solid State Battery (SSB) în engleză, beneficiază de o tehnologie care va contribui la democratizarea vehiculelor electrice, în anii următori. Avantajele lor sunt foarte importante: autonomie îmbunătățită și durată de viață ce poate depăși 15 ani, ceea ce va permite utilizarea unei mașini electrice pe o perioadă mai lungă decât în ​​prezent.

Timpul de reîncărcare este, de asemenea, este îmbunătățit: anumite baterii solide pot fi de fapt reîncărcate la 80% în doar câteva minute, ceea ce modifică radical timpul pierdut cu oprirea la o stație de încărcare în timpul călătoriilor lungi. Bateriile solide au, de asemenea, un avantaj ecologic, deoarece conțin mai puține metale grele și, în plus, limitează riscul de incendiu.

Așadar, sunt multe avantaje de care producătorii ar dori să profite. Iar primul care le va introduce la modelele sale de pe piața europeană va fi MG. Constructorul chino-britanic va începe să își echipeze modelele electrice cu baterii solide în următoarele 12 luni.

Încă nu știm exact care va fi primul MG cu acest tip de baterie, dar s-a aflat că modelul în cauză va fin lansat în cursul trimestrului II al anului 2025. Pentru comercializare va fi necesar, probabil, să așteptăm până spre finalul anului viitor.

Această noutate plasează MG înaintea concurenților săi, atunci când vine vorba de adoptarea planificată a tehnologiei. Majoritatea constructorilor lucrează la acest tip de baterie, însă puțini au anunțat deja o dată de lansare.

Detaliile nu au fost încă dezvăluite, dar, conform primelor zvonuri, bateria va avea o proporție similară de masă lichidă cu cea utilizată de IM Motor, brandul premium de la SAIC, adică aproximativ 5%. De asemenea, va beneficia de o arhitectură de 800V. În realitate, nu este vorba despre o baterie complet solidă, ci mai degrabă despre una semisolidă.

Modelul care are deja această baterie este noua berlină L6 de la IM Motor. A fost dezvoltată în colaborare cu specialistul chinez în baterii Jiangsu Qingtao.

Bateria „Lightyear” de la IM Motor poate oferi o densitate energetică mai mult decât dublă în comparație cu o baterie cu litiu-fier-fosfat (LFP). Cu o capacitate de 133 kWh, îi asigură modelului L6 o autonomie de 1.083 km (în ciclul chinez CLTC) și posibilitatea de a recâștiga 400 km de autonomie în doar 12 minute de încărcare.

S-ar putea ca tocmai prin intermediul acestei berline bateria solid state să își facă debutul în Europa, deoarece L6 ar putea ajunge în curând pe Bătrânul Continent, însă nu sub sigla IM Motor, ci cu MG.


Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!

Distribuie acest articol!