Singura prezentare oficială a acestui concept a avut loc în octombrie 1935, la Salonul Auto de la Praga. Datorită caroseriei care avea un design foarte avansat pentru acei ani, Škoda 935 Dynamic a fost una dintre cele mai spectaculoase creații din epocă, în industria auto.
A fost primul prototip aerodinamic realizat de Škoda, coeficientul său de rezistență 0,37 fiind o mărturie a expertizei tehnice și a puterii inovatoare pe care constructorul ceh o avea în acei ani.
Desenată în stil art deco, caroseria este de coupé cu patru uși, pe o structură din lemn și oțel, cântărind în jur de 1.170 kg. Motorul boxer de 2,0 litri (55 CP) în patru cilindri, răcit cu apă, a fost montat în fața punții posterioare. Transmisia era asigurată de o cutie de viteze semiautomată cu patru trepte și schimbare printr-un mecanism electromagnetic, tehnologie furnizată de compania franceză Cotal. Aerodinamica a contribuit foarte mult la atingerea vitezei maxime de 130 km/h.
Experiența dobândită la crearea lui 935 Dynamic a fost materializată mai apoi la două modele de serie de la Škoda: Popular Monte Carlo (1936) și Rapid 1500 OHV (1939). A existat intenția de a dezvolta un model sport mai compact, derivat direct din 935 Dynamic, care să concureze la Raliul Monte Carlo, însă proiectul a fost oprit definitiv în 1939. Din păcate, este una dintre nenumăratele situații din istoria automobilului în care prototipuri vizionare au avut parte de un destin nedrept și nu au mai apucat să treacă în producție.
Exemplarul unic 935 Dynamic a fost utilizat câțiva ani pentru transport intern în fabrică, iar în 1939 a fost vândut unui colecţionar privat. Apoi, în anii 1960, Škoda l-a răscumpărat de la aceeași persoană. După o amplă operațiune de restaurare, demarată în 2017, la atelierul de pe lângă Škoda Museum, conceptul a fost readus la starea inițială și a fost prezentat la Bensberg Classics din Köln, cu ocazia aniversării a 120 de ani de la înființarea companiei. În prezent, este unul dintre cele mai valoroase exponate ce pot fi admirate la Muzeul Škoda din Mladá Boleslav.
AFLĂ MAI MULTE:
● Despre proiectul „Colecția de vis. 101 bijuterii auto”
● Secțiunea „101 bijuterii auto”, pe 24auto.ro