Toyota a anunțat că nu își va reînnoi parteneriatul cu Comitetul Internațional Olimpic (CIO), după Jocurile Olimpice de la Paris.
Parteneriatul era deja în dificultate chiar înainte de deschiderea Jocurilor Olimpice de la Paris 2024. Mai mulți oameni de știință au evidențiat, în timpul evenimentului, faptul că utilizarea automobilelor pe hidrogen este încă văzută ca o opțiune care implică un consum ridicat de energie în procesul de producție și este mai poluantă comparativ cu vehiculele complet electrice.
Acesta a fost ultima picătură care a umplut paharul? Probabil, din moment ce Toyota a anunțat că nu își va reînnoi parteneriatul cu CIO după Jocurile Olimpice de la Paris 2024. Principalul motiv invocat de companie este „politizarea” a evenimentului, ceea ce duce la marginalizarea atleților la nivel mondial.
În 2015, Toyota a semnat un acord de sponsorizare pe zece ani cu CIO, întărindu-și astfel sprijinul pentru Jocurile Olimpice printr-o colaborare care urma să dureze până în 2024. Acest parteneriat a permis gigantului japonez să își promoveze vehiculele și tehnologiile inovatoare în întreaga lume, în special modelele hibride. Cu toate acestea, în timpul unui podcast difuzat recent pe canalul YouTube al Toyota, Akio Toyoda și-a exprimat scepticismul cu privire la modul în care va evolua evenimentul.
„M-am întrebat de ceva vreme dacă evenimentul pune într-adevăr atleții pe primul loc. (…) Jocurile Olimpice ar trebui să fie pur și simplu despre a vedea sportivi din toate mediile, care se confruntă cu tot felul de provocări și realizează imposibilul. (…) Evenimentul devine din ce în ce mai politic”.
Akio Toyoda, președintele Toyota Motor Corporation
Toyota nu este singura companie japoneză care s-a retras din parteneriatul cu CIO. Panasonic, un alt gigant industrial care produce în special baterii pentru mașini electrice, a decis, de asemenea, să nu-și mai prelungească contractul de sponsorizare.
Recent, compania a anunțat că își va încheia parteneriatul la expirarea actualului contract, în decembrie. Partener olimpic din 1987 și sponsor al Jocurilor Paralimpice din 2014, Panasonic a citat „considerații de management” drept motiv al deciziei.
Potrivit Panasonic, decizia a fost luată în urma unei revizuiri a strategiei de sponsorizare a grupului, care evaluează continuu modul în care angajamentele sale ar trebui să evolueze pe baza priorităților de management. După consultări ample cu CIO, s-a convenit să nu reînnoiască acordul de parteneriat, deși detaliile specifice nu au fost comunicate.
Trustul media public japonez NHK a anunțat, de asemenea, că va înceta sponsorizarea Jocurilor Olimpice, arătând o tendință în creștere în rândul companiilor japoneze de a-și reevalua participarea la evenimentul global.
Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!