BMW elimină o funcție care, deși revoluționară, a fost folosită foarte puțin de clienții săi
29.01.2025
        
Distribuie acest articol!   

Nu toate dintre noile tehnologii prezentate de constructori au succesul scontat. Un exemplu elocvent în acest sens este celebrul control gestual de la BMW.

În 2015, constructorul german a introdus comenzile prin gesturi, odată cu lansarea Seriei 7 de atunci. Deși futuristă la vremea respectivă, funcția va fi retrasă, după cum a anunțat BMW la CES 2025.

Acest sistem permitea, de exemplu, rotirea degetului pentru a regla volumul sau schimbarea melodiei prin mișcarea mâinii spre stânga sau spre dreapta.

Decizia BMW nu este deloc surprinzătoare. Potrivit BMW Blog, funcția de control prin gesturi a fost utilizată foarte puțin de clienți. Mulți nu știau de existența acesteia, iar cei care au încercat-o au considerat-o redundantă în raport cu comenzile tradiționale. Deși inovator, sistemul s-a dovedit a fi mai impresionant în teorie decât în practică.

BMW susține că progresele în sistemul său de control vocal, acum alimentat de inteligență artificială, fac ca funcția de control prin gesturi să fie depășită. Integrarea AI a îmbunătățit semnificativ eficiența și intuitivitatea comenzilor vocale, eliminând nevoia de interacțiuni prin gesturi.

Această decizie face parte din lansarea platformei Neue Klasse și a unei noi game de vehicule care marchează un pas important în strategia BMW. În interiorul vehiculelor bazate pe Neue Klasse, tehnologia este omniprezentă.

BMW a dezvăluit în special un afișaj head-up care acoperă întreaga lățime a tabloului de bord, reducând numărul de butoane fizice. Chiar și volanul adoptă acum comenzi tactile capacitive. În această viziune, controlul gesturilor nu-și mai avea rostul.

Mișcarea BMW de a se concentra pe comenzile tactile și vocale vine în momentul în care alți constructori reintroduc butoanele fizice, foarte populare pentru fiabilitatea și ergonomia lor. Unii șoferi preferă de fapt comenzile tactile pentru funcțiile esențiale, pe care le consideră mai sigure și mai intuitive. Rămâne de văzut dacă BMW va rămâne cu această strategie sau va reveni la soluții mai tradiționale, bazate pe feedback-ul clienților.


Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!

Distribuie acest articol!